Panasonic X300 - mobiltelefon med oppfellbart display og digitalkamera

Panasonic X300 - mobiltelefon med oppfellbart display og digitalkamera CEBIT, HANNOVER, 18. mars 2004 - Panasonic introduserer den unike X300 på det europeiske markedet. X300 er utformet med oppfellbart display og er derfor den første telefonen i sitt slag. Det er en trippelbåndtelefon og den har også en 65K fargeskjerm, videoinnspilling og -avspilling, polyfoniske ringetoner, MMS-funksjon og innebygd kamera. - X300 er et spennende nytt tilskudd til Panasonics produktutvalg, sier Daniel Flodqvist Produktsjef Panasonic Nordic AB. - Gjennom den innovative designen på pop up-skjermen forvandles denne topp spesifiserte mobiltelefonen til et digitalkamera. Med X300 er det mulig både å filme korte videosekvenser og ta stillbilder, noe som gjør den til en av de ledende modellene innen mobiltelefonteknologien. Vi er veldig stolte over å være først med å tilby en telefon i denne utførelsen, og vi fortsetter dermed vår tradisjon som pionerer i bransjen". Pop up-skjermen åpnes med et enkelt håndgrep og gjør det enkelt å ta bilder og filme videoklipp. Det innebygde VGA-kameraet har en praktisk selvutløserfunksjon. Foto eller videofilmer kan spilles av på den krystallklare, pop up-skjermen med 65K farger. Fordi X300 har støtte for GPRS og MMS kan brukeren sende foto, og til og med videoklipp til en PC eller til en annen kompatibel telefon. Selv om den er full av funksjoner er X300 likevel enkel å bruke. Den er det perfekte valget for trendbevisste brukere som vil ha den siste teknikken innpakket i den nyeste designen. X300 er absolutt ikke bare en nyhet med trendy utseende. Den inneholder alle nødvendige funksjoner du kan forvente deg fra Panasonic. Den har 20 forskjellige 40-polyfoniske ringetoner, kalender, kalkulator, spill og nedlastbare bakgrunnsbilder, for å nevne noe. Det er en trippelbåndtelefon, hvilket innebærer at du kan sende bilder og videoklipp uansett hvor i verden du befinner deg. X300 vil være i handelen fra høsten 2004. Bilde fås på forespørsel. Panasonics øvrige utvalg av telefoner X60 er en av de minste kameratelefonene, og den har en skjerm med 65 536 farger, innebygd digitalkamera, blinkende frontpanel, MMS-funksjon, polyfoniske ringetoner og nedlastingskapasitet med Java(TM) for tilgang til Vodafone live! - alt dette i en utrolig liten, sammenfoldbar pakke. X70 er Panasonics mest avanserte kameratelefon. Den har en elegant sammenfoldbar design og et fantastisk TFT-display med 65 536 farger, innebygd digitalkamera med fotobelysning, MMS-funksjon, Bluetooth®, 4MB internminne og polyfoniske ringetoner. P341i Panasonics første i-mode(TM)-mobiltelefon i Europa. P341i har en TFT-skjerm med 65 536 farger, innebygd digitalkamera med fotobelysning, i-mode mail/MMS, Bluetooth®, 5MB internminne og polyfoniske ringetoner, alt i en smekker, sammenfoldbar design. G51M: Denne trippelbåndtelefonen i miniformat har en avansert fargeskjerm med 4096 farger, to innebygde spill og fantastiske polyfoniske ringetoner. Den finnes i en trendy børstet sølvfinish- og blå metallic farge. Den har støtte for EMS (Enhanced Messaging Service), nedlastbare bakgrunnsbilder og ringesignaler, WAP-leser og handsfree- funksjon. G51E: Enestående funksjoner i utsøkt elegant design - trippelbåndtelefonen G51E har en skjerm med 4096 farger, EMS-funksjon (Enhanced Messaging Service), WAP-leser, nedlastbare bakgrunnsbilder og polyfoniske ringetoner. Finnes i en frekk utforming i rosa og gullfarge, med handsfree-funksjon. Trippelbåndtelefonen G70 har en uvanlig rund design, omtrent som en pudderdåse, og den finnes i sølv med rødt eller blått frontpanel. Perfekt for kvinner! G70 er et mobilt moteprodukt som leveres med forhåndsinstallert biorytmekalender og en skjerm som foldes ned og blir til et speil. Den har en skjerm med 4096 farger, EMS-funksjon, tre innebygde spill og 40-polyfoniske ringetoner. For ytterligere informasjon, kontakt Daniel Flodqvist, daniel.flodqvist@eu.panasonic.com, +46 (0) 8-680 26 00. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/18/20040317BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/18/20040317BIT00180/wkr0002.pdf