Panasonics åtte nye videokameraer imponerer med alt fra funksjonalitet til pris

Panasonics åtte nye videokameraer imponerer med alt fra funksjonalitet til pris I april lanserer Panasonic en ny generasjon videokameraer. Først ut er ikke mindre enn åtte nye kameraer - seks modeller for "amatørfotografen" og to toppmodeller for de som krever litt mer. De to sistnevnte modellene heter NV-GS200 og NV-GS1200 og er utstyrt med Leica-objektiv og 3 CCD-teknikk. Også prisen er en positiv nyhet. Kamerasystemet 3 CCD i GS200 og GS120 brukes vanligvis i Panasonics profesjonelle kameraer og har imponert de profesjonelle brukerne. Systemet omfatter tre CCD-brikker som registrerer henholdsvis rødt, grønt og blått. Resultatet er bedre oppløsning og levende, realistiske bilder. Begge toppmodellene har 10x optisk zoom og 500x digital zoom for å kunne ta nærbilder, fra vidvinkel til teleobjektiv. Med makrozoomen kan du ta nærbilder på 40 centimeters avstand. GS200/120 tar høyoppløste digitalbilder med 2,3 henholdsvis 1,7 megapiksler som lagres på et SD-minnekort. GS200 kan også ta opp MPEG4- video. Kameraene har også en lysknapp som sørger for at man ser godt også under vanskelige lysforhold. NV-GS200 har dessuten innebygd blits. Begge modellene er fullstappet med finesser, men prisen holder ikke samme høye nivå: GS200 har en anslått markedsverdi på kr 15 000 og GS120 på kr 10 000. Modellene NV-GS55/44/33/22/15/11 GS55/44/33/22 har 10x optisk zoom og modellene GS15/11 har en fantastisk 24x optisk zoom. Dessuten har GS22 og GS55 lysforsterking i LCD-skjermen for vanskelige lysforhold. Modellene kan lagre stillbilder på tape, og GS15 og GS55 tar dessuten digitale stillbilder som kan lagres på et SD-minnekort. NV-GS55 kan også ta opp videofilm i MPEG4-format. Prisen for modellene ligger mellom kr 6000 og 9 000. Alle Panasonics nye modeller er utstyrt med en 2,5 tommers LCD-skjerm og elektronisk bildestabilisator. Dessuten har de en brukervennlig hurtigstartfunksjon som gjør kameraet klart til bruk i løpet av et par sekunder slik at brukeren kan "fange øyeblikket". Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=37652 Kontakt for ytterligere opplysninger: Helge Rose Tlf.: 67 91 78 00, E- postadresse: helge.rose@eu.panasonic.com Teknisk översikt (översätt ej) NV-GS200/120: 3 CCD system, Leica Dicomar lens, SD memory card. 10-fold optical zoom, 500-fold digital zoom, Telemacro, LCD Bright Panel, 2.5 inch LCD monitor, Color viewfinder, 1.7 second Quick Start, Web cam function (USB 2.0), DV input and output, Zoom microphone, Remote control, Silver. NV-GS200: Built-in flash, Manual focus ring, MPEG4 video (SD memory card), Analog input and output, 150 minutes of battery service life, 2.3 megapixel photos. NV-GS120: 130 minutes of battery service life, 1.7 megapixel photos. NV-GS5/44/33/22/15/11: Electronic image stabilizer, Convenient operation, Direct selection switch, Quick Start in 1.3 seconds, 2.5 inch LCD monitor, Web cam function (USB 2.0) NV-GS55: 10-power optical, 500-power digital zoom, DV/Analogue input and output, SD Memory Card, (Foto/MPEG4), Silver. NV-GS44: 10-power optical, 500-power digital zoom, SD Memory Card (Foto/MPEG4), Silver. NV-GS33: 10-fold optical, 500-fold digital zoom, DV input, Silver NV-GS22: 10-fold optical, 500-fold digital zoom, Silver, red, blue NV-GS15: 24-fold optical, 800-fold digital zoom, Video lamp, SD memory card (photo), DV input and output, Silver NV-GS11: 24-fold optical, 800-fold digital zoom, Video lamp, Silver ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/13/20040408BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/13/20040408BIT00200/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/13/20040408BIT00200/bild.html Bilde