Smidig eleganse x 3 - nye mobiltelefoner fra Panasonic

Smidig eleganse x 3 - nye mobiltelefoner fra Panasonic Panasonic lanserer tre nye mobiltelefoner, X100, X200 og X400. Samtlige modeller er spesielt beregnet på brukere som prioriterer elegant design, smidighet, moderne utstyr og brukervennlighet. - Vi streber alltid etter å tilby riktig mobiltelefon til riktig bruker. Med våre tre nye modeller tilgodeser vi alle som verdsetter kvalitet, enten det er design eller funksjon de er ute etter, sier Key Account Manager Daniel Flodqvist i Panasonic Nordic AB. x100 - liten, sporty og elegant En smidig mobiltelefon for brukere som er bevisst på design og størrelse. Med det tynne dekselet på 18 mm går den fint ned i så vel bukselommen som selskapsvesken. Telefonen omfatter innebygd kamera og LCD-fargeskjerm i tillegg til standardfinesser som polyfoniske ringetoner, kalender, minikalkulator, spill og WAP-leser. Telefonen er å få i butikkene fra november 2004 Anbefalt butikkpris ca. 1800 NOK. X200 - ultratynn kombinert mobiltelefon og kamera En meget smidig 12,9 mm tynn mobiltelefon med VGA-kamera, 65k TFT-fargeskjern og innebygd antenne. Telefonen er innpakket i et svart, elegant deksel som minner om pianotangenter på utsiden. - Dette er så langt fra et plastlignende ytre som det er mulig å komme. Og et viktig kriterium da modellen ble laget. Telefonen ivaretar behovene til alle som ønsker en komplett, funksjonell, elegant og smidig mobiltelefon, sier Daniel Flodqvist. Telefonen er å få i butikkene fra november 2004 Anbefalt butikkpris ca. 1 400 NOK. X400 - en klasse for seg X400 er mobiltelefonen for alle som prioriterer elegant og smidig design, men samtidig ønsker en fullt utstyrt, funksjonell og brukervennlig telefon. Med en tykkelse på 17,5 mm i sammenfoldet stilling er den en av markedets tynneste mobiltelefoner med vippedeksel. LCD-skjermen vippes opp ved å trykke på en knapp. Like enkelt er det å åpne VGA-kameraet og raskt fange inn verdifulle øyeblikk. Kameraet er utstyrt med skumringsfunksjon (twilight mode) som sørger for at bildene blir skarpe også om kvelden. I likhet med X200 har X400 en svart, blank utførelse som forsterker den elegante designen. Telefonen er å få fra midten av november 2004. Anbefalt butikkpris ca. 2 200 NOK. Mange funksjoner Samtlige telefoner har alle grunnleggende funksjoner som for eksempel 16 polyfoniske ringetoner, kalender, kalkulator og WAP-leser, og i tillegg har X200 og X400 mulighet til å laste ned en rekke spill og andre Java-applikasjoner. OBS! Nå er også modellene X300 og X500 å få i butikkene. For flere opplysninger: Daniel Flodqvist, Key Account Manager, Daniel.Flodqvist@eu.panasonic.com, tlf. +46 8 680 26 46. Helge Rose, Pressekontakt Norge, helge.rose@eu.panasonic.com, Tlf: + 47 6791 78 17 Panasonic X100 Panasonic X200 Panasonic X400 Tykkelse: 18 mm. Tykkelse: 12,9 mm. Tykkelse: 17,5 mm. Innebygd antenne Innebygd antenne Knapp til åpning av deksel 65k TFT-fargeskjerm 65k TFT-fargeskjerm 65k TFT-fargeskjerm Innebygd 2x digital zoom CIF-kamera Innebygd VGA digitalkamera Innebygd VGA digitalkamera GPRS/GSM/MMS GPRS/GSM/MMS GPRS/GSM/MMS Polyfoniske ringetoner Polyfoniske ringetoner Polyfoniske ringetoner Spill Java-nedlastinger Java-nedlastinger Om Panasonic Matsushita Electric Industrial Co. Ltd er en av verdens ledende produsenter av tekniske forretnings- og industriprodukter til forbruker, med viktige varemerker som Panasonic, National, Technics og Ramsa. Selskapet omsetter totalt for rundt 600 milliarder kroner og er blant annet notert på børsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt og Paris. Panasonic Nordic AB er et heleid datterselskap med virksomhet i Sverige, Norge og Danmark. Det nordiske selskapet omsetter for ca. 1,8 milliarder NOK per år, og har ca. 120 ansatte. I Norden markedsføres hovedsakelig produktgruppene audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikasjon, husholdningsprodukter, batterier, profesjonelt kringkastingsutstyr og elektriske komponenter. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/10/20041109BIT21730/bild.html Bilde