Verdens kraftigste zoom i kompakt innpakning

Elektronikkselskapet Panasonic lanserer nå et digitalt videokamera med markedets sterkeste optiske zoom. Modellen som kan tilby maks. 30 ganger forstørrelse, går under betegnelsen GS35, og inngår i selskapets serie av ultrakompakte kameraer. Det nye kameraet går et skritt videre enn den ledende linsen på markedet i dag, som har 24 ganger forstørrelse.

Den kraftige linsen har også 35 mm vidvinkel, Soft Skin Detail-modus, Colour Night View samt en oppstartstid på bare 1,7 sekunder. - De fleste amatørfotografer vet at de mest uforglemmelige øyeblikkene ofte dukker opp når man minst venter det. Da er det viktig å kunne starte filmingen så fort som mulig, sier produktsjef for Norden, Anders Jonsson. Den usedvanlig kraftige zoomen kombinert med kort oppstartstid, alt i en kompakt enhåndsmodell, gjør kameraet til et av de beste på markedet for privatbruk. Med den optiske linsen oppnår brukeren meget høy kvalitet på så vel bevegelige bilder som stillbilder. GS35 er utstyrt med USB-port for rask og enkel overføring av DV-data til PC. Kameraet veier til sammen 410 gram. To søsken GS35 danner også grunnlag for ytterligere to nye medlemmer i familien av ultrakompakte digitale videokameraer. GS21 og GS17 deler mange av egenskapene og funksjonene til GS35, men har 24x zoom og litt raskere oppstartstid – 1,3 sekunder. For nærmere opplysninger kan du kontakte: Produktsjef, Anders Jonsson, Anders.jonsson@eu.panasonic.com, + 46 8 680 26 57 Pressekontakt Norge, Helge.rose@eu.panasonic.com, Tlf: + 47 6791 78 17