Anders Dahlblom ny administrerende direktør for Paroc Group

Report this content

Anders Dahlblom, M.Sc. (Econ.), 43 år, startet som administrerende direktør for Paroc Group Oyj en 23. januar 2018. Han begynte i Paroc i 2002 og har vært bedriftens finansdirektør siden 2006. «Jeg er veldig glad for å ha fått muligheten til å lede Paroc sammen med vår fremtidige eier Owens Corning. Når avtalen er fullført, vil Paroc få en fremtidsrettet hjemmebase, og jeg gleder meg til å bidra i utviklingen og suksessen til Owens Cornings isolasjonsvirksomhet både i Europa og i utlandet», sier Dahlblom.

Etter 6,5 år har Kari Lehtinen, tidligere administrerende direktør for Paroc Group Oyj, bestemt seg for å forlate bedriften.

«Vi har bygd opp en bedrift som har en solid markedsposisjon i kjernemarkedene våre og som gir merverdi til både kundene og medarbeiderne våre. Jeg er trygg på at den videre reisen sammen med Owens Corning kommer til å medføre store muligheter for Paroc og alle medarbeidere», sier Lehtinen i en kommentar.

«Jeg ønsker Anders lykke til i den nye stillingen, og på vegne av styret i Paroc vil jeg takke Kari for hans fremdragende innsats for oss og bedriftens medarbeidere. Han har vist solid lederskap og har styrt Paroc på en god måte», sier Jukka Hienonen, styreleder for Paroc Group Oyj.

I oktober 2017 offentliggjorde Owens Corning at bedriften hadde signert en avtale med CVC Capital Partners for å kjøpe opp Paroc Group, en av Europas største produsenter av energieffektive og brannsikre isolasjonsløsninger av steinull, basert på en verdivurdering på cirka 900 millioner euro. Avtalen, som skal godkjennes av styresmakter og vurderes i samsvar med de vanlige reglene for slike avtaler, forventes å være i havn tidlig i 2018.

For mer informasjon kan du kontakte:

Anders Dahlblom, administrerende direktør, Paroc Group, tlf. +358 46 876 8904
Olga van Iterson, Group Marketing & Communications Director, Paroc Group, tlf. +358 50 325 2376

Paroc er en av Europas ledende produsenter av energieffektive og brannsikre isolasjonsløsninger. Gjennom 80 år har vi opparbeidet oss et godt rykte ved å levere gode produkter, teknisk ekspertise og bærekraft til snekkere som bygger eneboliger, arkitekter, entreprenører, forhandlere og industribyggere. Vår drift er basert på kunde- og medarbeiderorientering, kontinuerlig innovasjon, lønnsom vekst og bærekraftig utvikling. Parocs produktutvalg inkluderer bygningsisolasjon, teknisk isolasjon, maritim isolasjon og akustiske produkter. Produktene lages i Finland, Sverige, Litauen, Polen og Russland. Paroc har salgskontorer og representanter i 14 europeiske land. I 2016 hadde vi en omsetning på 375,5 millioner euro, og antallet ansatte var rundt 1835.

Tags:

Sitater