Mer enn 25 000 vifter fra PAX

Report this content

Året 2012 ble et svært godt år for PAX Electro Products AB forteller Magne Åkvåg, leder for organisasjonens virksomhet i Norge. ”Vi befester igjen vår posisjon som markedsleder. Mer enn 25 000 vifter på ett år og en økning på nærmere 30 prosent er vi godt fornøyd med”.

–    I et marked der vi ennå merker etterdønninger av finanskrisen har vi lykkes godt med å jobbe jevnt og trutt videre med det vi kan best og uten å fire en tomme på verken kvalitet eller service, sier Magne Åkvåg. Tvert imot  har vi nå etablert et nytt kontor i Oslo dedikert kundeservice, der man alltid vil kunne få hjelp av dyktige fagfolk”.

Det kan altså se ut til at personlig service ikke har gått ut på dato. I en tid der effektivisering og omløpshastighet er hovedfokus for mange organisasjoner er det fort gjort å glemme viktigheten av god gammeldags kundeservice.

–    Våre største markeder er proffene,- elektrikere, rørleggere osv. De er helt avhengig av raske og gode svar på tekniske spørsmål, fortsetter Magne. PAX har produsert vifter i over 50 år, dette kan vi. Ved siden av vår satsing på kundeservice vil jeg tro nye produkter også er en medvirkende årsak til den positive utviklingen.

–    Vifter med unik og intelligent teknikk og logikk, suveren kvalitet, og støynivå nesten under hva som er hørbart selger svært godt, forteller Terje Holmen, innkjøpsansvarlig hos Elektro-Sivert Installasjon AS i Oslo.

Et annet satsningsområde for PAX Electro Products er håndkletørkere. Sverige er det årlige totalmarkedet for tiden nærmere 300 000 håndkletørkere mens det i Norge selges kun 15-20 000. Magne Åkvåg forteller:

–     Vi ser en tydelig positiv utvikling i dette markedet. Forbruker har nå fått opp øynene for den praktiske og økonomiske nytten av en håndkletørker, spesielt mer eksklusive typer med funksjoner som strømsparing, noe som sannsynligvis gi leverandører av slike produkter gode år fremover.

For mer informasjon:
Magne Åkvåg
PAX Electro Products AB
E-post: magnea@pax.se

Besøk vår hjemmeside

Mer om selskapet
Med egen kjernekompetanse produserer PAX vifter, ventiler, håndkletørkere og oljefyllte ovner. Store ressurser legges i å utvikle moderne, energieffektive og høykvalitets produkter med fokus på design i nær kontakt med sluttbruker.

PAX produkter skaper ikke bare et bedre inneklima, de skal dessuten være til minst mulig belastning for miljøet, både i drift, produkson og levering. PAX’ miljøpolitikk er et løfte til kommende generasjoner!

Virksomhetens hjerte ligger i sörmländska plassen Hälleforsnäs (mellom Flen og Eskilstuna) i Sverige. Der ligger både fabrikk og hovedkontor. Selskapet sysselsetter per i dag omkring seksti personer.

Tags: