John Ivar Mejlænder-Larsen ny regionsdirektør i Peab

John Ivar Mejlænder-Larsen (47) er ansatt i Peab AS som ny regionsdirektør for Bygg Oslo. Peabs Osloregion vil fra 1. januar vil bestå av både bolig og næring.

Han kommer fra stilling som direktør for salg og Prosjekt i Spenncon/Consolls, hvor han siden 2009 har vært ansvarlig for salg/marked og prosjekter i Norge.

Mejlænder-Larsen hadde i perioden 1994-2006 ulike roller i Selvaagbygg. Han var fra 2006-2008 direktør for spesialprosjekter, med ansvar for utvikling, bygging og overlevering av boliger på Tjuvholmen. Han har også vært sentral i arbeidet med akkvisisjon, regulering og utvikling av Tjuvholmen. Mejlænder-Larsen har også vært anleggsleder, prosjektleder og jobbet med byggteknisk prosjektering i Selvaagbygg, hvor han på 80-tallet også hadde en periode som tømrer. Mejlænder-Larsen har også jobbet som selvstendig konsulent med byggtekniske oppdrag av ulik karakter.

Av utdanning er Mejlænder-Larsen sivilingeniør fra Norges Tekniske Høyskole i Trondheim. Han har også kontrakt- og entrepriserett som spesialfag fra Juridisk Fakultet i Oslo.

- Vi ser frem til at John Ivar Mejlænder-Larsen tiltrer stillingen som direktør for den nye sammenslåtte byggregionen i Oslo. Han har solid kompetanse fra byggvirksomhet i Oslo og verdifull erfaring som vil komme oss til nytte. Under Mejlænder-Larsens ledelse har vi tro på en slagkraftig og dynamisk Osloregion som vil gi gode resultater, sier adm dir Petter Moe i Peab AS.

- Jeg ser frem til å starte i min nye rolle i Peab. Det er et ambisiøst selskap med en spennende visjon og en klar strategisk retning. Jeg ønsker å bruke mine egenskaper som kreativ og målrettet, samt min erfaring fra prosjekt- og avdelingsledelse, til å utvikle og lede Bygg Oslo i fremtiden, sier John Ivar Mejlænder-Larsen.

John Ivar Mejlænder-Larsen tiltrer stillingen som regionsdirektør medio januar 2012. Geir Skoglund vil være konstituert i stillingen frem til Mejlænder-Larsen begynner i Peab, og vil deretter fortsette som assisterende regiondirektør med ansvar for strategiske oppgaver.

Tags: