Peabs delårsrapport tredje kvartal 2012

Årets tre første kvartaler har vært preget av høy aktivitet i Peabs pågående produksjon, og operativ nettoomsetning har økt mot samme periode i fjor.

− I årets tre første kvartaler har vi har hatt høy aktivitet i vår pågående produksjon. Konjunkturutviklingen i de nordiske landene har gitt lavere etterspørsel i byggmarkedet. Dette merker vi først og fremst innen boligsegmentet. Vi har likevel en solid ordrereserve, og det gir oss en stabil plattform for 2013, sier Peabs administrerende direktør og konsernsjef Jan Johansson i en kommentar.

• Operativ nettoomsetning: 32 434 MSEK (30 360)
  • Operativt driftsresultat: 705 MSEK (962). Prosjektnedskrivninger på 425 MSEK er belastet andre kvartal
  • Resultat per aksje før utspredning: 1,46 SEK (1,97)
  • Ordreinngang årets første ni måneder: 30 270 MSEK (31 084)