Positivt første halvår for Peab

Operativ nettoomsetning økte med 16 prosent till 19 890 Mkr (17 203)
Operativt driftsresultat ble 520 Mkr (591)
Resultat per aksje før utvanning ble 1,06 kr (1,36)
Ordreinngangen i første kvartal økte med 11 prosent till 21 333 Mkr (19 161)
Ordrereserven for Bygg og Anlegg økte med 9 prosent til 31 515 Mkr (29 039)

Peab vil fortsette å investere for fremtiden.

- I løpet av første halvår har vi sett en høy produksjonstakt og stor tilførsel av nye prosjekter. Vi er inne i en fase hvor vi vokser kraftig både organisk og gjennom oppkjøp. Tilveksten skjer ut fra vår visjon om å bli et nordisk selskap. Vår oppfatning er at forutsetningene på det nordiske byggmarkedet fortsatt er gode. Uroen i vår omverden innebærer dog at vi holder en høy beredskap i forhold til endrede forutsetninger, sier Peabs VD og konsernsjef Jan Johansson.

- Peab er inne i en ekspansjonsfase i Norge. Det siste halvåret har vi kjøpt opp virksomhet på Nordvestlandet, og vi etablerer oss nå i Trøndelag og Østfold. Vår ambisjon er å bli landsdekkende også i Norge. Vi har tro på markedet, og tilgangen på nye prosjekter er tilfredsstillende. Det blir nå en viktig oppgave å etablere en felles Peab-plattform i hele Norge og oppnå stabil lønnsomhet i alle ledd, sier adm dir i Peab Norge Petter Moe.

Besøksadresse: Sørkedalsveien 148, 0754 Oslo