Profilert prosjekt til Peab i Trondheim

Peab skal bygge Speilet, et bolig- og næringsprosjekt i Trondheim sentrum.

Peab har undertegnet en kontrakt med Kaibygg II Nedre Elvehavn, som eies av Reitan Eiendom/Prora Eiendom, om å bygge prosjektet Speilet i Trondheim sentrum.
Prosjektet er en kombinasjon av bolig- og næringslokaler beliggende ved Solsiden med Rosenborgbassenget og Nidelva som nærmeste nabo. Kontraktssummen for prosjektet er MNOK 100,5 eks mva og skal gjennomføres i totalentreprise.

Bygget består av næringslokaler i sokkel, 1. og 2. etasje og boliger fra 3. til 6. etasje, samt uteareal på tak. Det er planlagt 1100 m2 næringsarealer og 26 leiligheter på til sammen ca 2500 m2.

Dette er et meget profilert prosjekt i Trondheim og en av de siste sentrale ledige tomtene i byen. Vi ser frem til å starte vårt største byggeprosjekt i Trondheim så langt og vi vil vise Reitan og Prora at vi er tilliten verdig, sier regionsdirektør Asbjørn Løksa, som etablerte entreprenørvirksomhet for Peab i Trondheim nå i høst.

Prosjekt Speilet kommer til å styrke og synliggjøre Peab ytterligere på det norske markedet, sier Petter Moe, adm dir i Peab Norge.

Byggingen starter i januar 2012, og prosjektet skal etter planen overleveres sommeren 2013. Arc Arkitekter har tegnet bygget.

Peab Norge AS
Direktør komm./samfunnskontakt