Philips TV & Sound blir hovedpartner til FC Barcelona

Philips Ambilight TV-er blir en del av spillernes kampklær.

Barcelona, ​​​​torsdag 25. mai 2023 – TP Vision, selskapet som er ansvarlig for design, produksjon og salg av Philips TV & Sound og AOC Audio-produkter, har annonsert et nytt samarbeid med det legendariske globale fotballaget FC Barcelona, ​​​​som deres hovedpartner for TV-, Display- og Audio-produkter. Samarbeidet vil promotere TP Visions verdensledende utvalg av TV-er og lydprodukter og fremheve selskapets Ambilight TV-teknologi – og dens unike evne til å forvandle vanlig TV til en oppslukende seeropplevelse. Ambilight TV tilfører noe helt nytt!

Som en av klubbens tre hovedpartnere vil Ambilight TV-logoen dukke opp på trøyeermet til herrenes A-lag fra 28. mai under de siste kampene i sesongen 2022/23. Ambilight TV vil vises tydelig på stadion og for seerne hjemme. Nøkkelspillere fra herre- og damelaget vil også bli invitert til å se nærmere på produktutvalget – særlig Philips unike Ambilight TV – for å bli ambassadører.

Som hovedpartner for klubben vil dessuten Philips TV & Sound spille en viktig rolle som TV & Display-leverandør av den audiovisuelle infrastrukturen på nye Spotify Camp Nou, som er i ferd med å bli Europas største og mest innovative idrettsarena. Avtalen gir også Philips TV & Sound rettigheter til samarbeid med herre- og damelaget i fotball samt med klubbens øvrige profesjonelle idrettslag.

Samarbeidet mellom Philips TV & Sound og FC Barcelona er en del av begge organisasjonenes strategi om å lete proaktivt etter partnere som deler samme verdier og filosofi, og som kan gå sammen om å styrke både klubbens og selskapets renommé som de aller beste innen sine respektive felt.

Philips TV & Sound og FC Barcelona har en felles visjon om å gjøre sportsbegivenheter til noe utenom det vanlige ved å gi fansen en eksepsjonell opplevelse uansett hvor de er. FC Barcelona hevder stolt at de er «mer enn en klubb». Philips TV & Sound tilbyr forbrukerne Ambilight TV, og dermed «mer enn TV».

I tillegg til sin atmosfæriske effekt skaper Ambilight inntrykk av et større, bedre TV-bilde som strekker seg langt utenfor TV-ens ramme. Ambilight TV-teknologien består av integrerte farge-LED-er langs kanten på baksiden av TV-en. Diodene projiserer et lys som nøyaktig matcher bildet fra skjermen på veggen bak. Ambilight har allerede vist seg å bli en stor suksess, med en av de høyeste tilfredshetsvurderingene i hjemmeelektronikkindustrien og gjentatte høye rangeringer.

FC Barcelona, ​​den stolte mesteren av La Liga i sesongen 2022–2023, er en av verdens mest elskede fotballklubber, med et globalt fellesskap av enormt entusiastiske fans og en unik kampdagsopplevelse ­– men det er bare noen få heldige fans som får sjansen til å se dem live på Spotify Camp Nou.

Samarbeidet innebærer at Ambilight TV vil bli introdusert for et større publikum. Philips Ambilight TV gir FC Barcelona-fans og andre sportsinteresserte muligheten til en unik opplevelse og følelsen av en spennende live-kamp på Spotify Nou Camp hjemme på sofaen.

I en kommentar til det nye partnerskapet sier Kostas Vouzas, CEO, TP Vision (Philips TV & Sound Europe & USA): «Vi er glade for å kunne samarbeide med et så virkelig globalt sportsikon som FC Barcelona. Det nye partnerskapet er en naturlig match fordi begge organisasjonene ønsker å gi en opplevelse langt utover det vanlige, både live og hjemme. Millioner av forbrukere har allerede glede av våre unike Ambilight TV-modeller, og som en del av strategien vår vil dette langsiktige samarbeidet med FC Barcelona heve de fantastiske Ambilight TV-opplevelsene til det nivået de virkelig fortjener.»

Juli Guiu, Vice President Marketing, kommenterte på vegne av FC Barcelona: "Vi er veldig stolte over å ønske TP Vision velkommen som ny hovedpartner til FC Barcelona. Barça har alltid utmerket seg ved sin engasjerte jakt på perfeksjon, både på og utenfor banen, og denne avtalen er nok et vellykket eksempel på dette ved at vi samarbeider med et verdensledende selskap innen elektronikk og audiovisuell teknologi. Dette er et stort skritt i FC Barcelonas kommersielle strategi i samarbeid med et multinasjonalt selskap som, takket være sin Ambilight TV-innovasjon, har gjort kampopplevelsen til en fengslende og ekstremt tilfredsstillende reise for millioner av fans som følger med på fotball hjemme."

Om FCB
FC Barcelona ble grunnlagt i 1899 og har i dag mer enn 140 000 medlemmer. FC Barcelona regnes som den største multisportklubben i verden og har en mer enn 120 år lang historie. Med solid forankring i hjembyen og hjemlandet har de offisielle hovedkvarterer i byer på tre ulike kontinenter: Barcelona, ​​​​Hong Kong og New York.

Barça streber etter å forandre verden gjennom sportsekspertise. Dette når også kunnskapens verden via Barça Innovation Hub. Klubben er også kjent for sitt sosiale engasjement, som kanaliseres gjennom FC Barcelona Foundation, og for sitt arbeid med å gi gutter og jenter en innføring i idrettens positive verdier. Barças vekst de siste årene gjør at de nå har mer enn 440 millioner fans på sosiale medier.

Mediekontakt:
Per-Åke Broman
Per-ake.Broman@tpv-tech.com

Om TP Vision
TP Vision Europe B.V. er registrert i Nederland, med hovedkontor i Amsterdam. TP Vision er et heleid selskap av TPV Technology Limited (“TPV”), en av verdens ledende skjerm og TV-produsenter.

TP Vision ble grunnlagt i 2012, og er i dag en av de største globale aktørene innen TV -og lydindustrien for forbrukere. Det utvikler, produserer og markedsfører forbrukerelektronikk-produkter og teknologi som tilbyr en overlegen lyd og visuell opplevelse.

Med et sterkt fokus på forbruker og gjestfrihets-markedet, inkluderer TP Visions produktportefølje forbrukerlyd-produkter og TV’er, profesjonelle skjermer og innholdsrike operativsystemer. Disse produktene, og løsningene, bringes på markedet gjennom TP Visions eget merke AOC, samt Philips-merket, brukt under lisens fra Koninklijke Philips N.V.

Hjemmet til ledende elektroniske merkevarer og prisvinnende produkter, sysselsetter TP Vision over 2000 mennesker globalt, med virksomhet i Europa, Amerika, Midtøsten, India og utvalgte land i Asia.

TP Vision tilfører verdi i hverdagen og samfunnet gjennom sin ekspertise innen produktutvikling, design, operasjonell fortreffelighet og ansvarlig produksjon.

Følg oss på Twitter: @TPVision