Phillips 9000 er beste LCD-TV for niende år på rad

Bransjeorganisasjonen EISA (European Imagine and Sound Association) har for niende år på rad kåret Philips’ 9000-serie (46PFL9707) til beste LCD-TV.

Samtidig får Philips’ 6000-serie (55PFL6007) utmerkelsen European Green TV 2012–2013, og det er tredje år på rad som et produkt fra 6000-serien får denne prisen.

”Vi er svært glade for at omverdenen verdsetter det vi i Philips TV setter i første rekke: innovasjon som fører til økt kvalitet og bærekraftighet,” sier Joakim Örnstig, nordisk markedsdirektør i TP Vision, som produserer og selger Philips TV.

De viktigste årsakene til at Philips år etter år har forsvart sin plass på LCD-tronen, er ifølge EISA at man stadig overrasker med bedre ytelse og nye funksjoner. Juryen fremhevet særlig tre ting ved 9000-serien. Årets oppgradering av Philips’ patenterte ”Moth Eye-filter”, som dramatisk reduserer refleksjoner, øker kontrasten og forbedrer dybdesortheten, man priser den forbedrede bakgrunnsbelysningen Ambilight, og den nye innovative fjernkontrollen med doble funksjoner.

Utmerkelsen European Green TV Award 2012–2013 gikk til Philips’ 6000-serie. Juryen fastslår at samtidig som vi i dag får TV-produkter med stadig større skjerm, trenger ikke dette medføre større kostnader for miljøet. Med 55PFL6007 har Philips skapt en produktserie med utvidet funksjonalitet i forhold til tidligere modeller, og samtidig beholdt sin stilling som et varemerke med miljøeffektive produkter.

Hvis du ønsker mer informasjon, kan du ta kontakt med:
Joakim Örnstig, tlf: +46 70 832 24 64,
e-postadresse: joakim.ornstig@philips.com

Produktinformasjon http://www.tpvision.com/products
Bilde 9000-serien http://www.tpvision.com/pr/album-page/9000 procent20series
Bilde 6000-serien http://www.tpvision.com/pr/album-page/6000 procent20Series

Philips TV i Norden selges og markedsføres av TP Vision, et selskap som eies i fellesskap av forbrukerelektronikkonsernet Philips og TPV, som er en av verdens ledende produsenter av bildeskjermer og TV-apparater.

Tags: