Philips lanserer første Android-baserte TV

(Norsk versjon)  Android-operativsystemet vil bli integrert i Philips toppmodeller fra andre kvartal i år. 8000-serien er de første modellene Philips lanserer som er basert på Android.

Philips Android-TV vil i år være fulladet med den kraftigste og raskeste Smart TV noensinne, den vil få et ansiktsløft i form av et stort utvalg apps fra Google Play sammen med Philips cloud-basert Smart TV-plattform. Kombinasjonen av Android og Smart TV-er er spesielt egnet for spill, med en ny firekjerners prosessor som leverer hastighet og datakraft rett inn i TV’en.

"Nå som vi vil få inn Android-operativsystemet i den øvre delen av vår produktportefølje i 2014, er det uten tvil den største oppgraderingen av Smart TV noensinne laget. I løpet av 2015 forventer vi at de fleste av våre Smart TV’er vil ha Android ", sier Joakim Örnstig, Marketing Director hos TP Vision.

Android er en åpen mobilplattform, utviklet primært for smarttelefoner og nettbrett levert av Android Inc., som i 2005 ble kjøpt opp av Google. Nesten 50 milliarder androidapper er blitt installert fra Google Play, og over en milliard Android-enheter er aktive i dag.

Markedene som først får tilgang til Android-basert SmartTV i andre kvartal er Europa og Russland.

Høsten 2013 lanserte Philips sin Cloud-baserte Smart TV-plattform viket betyr at brukerne har tilgang til lokale og internasjonale kanaler, og Video on-demand-tjenester gjennom ledende innholdsleverandører så som for eksempel Netflix, YouTube, Headweb og SF Anytime.

Med operativsystemet Android i TV:n, kommer Philips Smart TV til å bli enda mer knyttet til smarttelefoner og nettbrett som kjører med Android. Med Apple iOS-baserte produkter vil deling av multimedia filer og fjernkontrollfunksjoner fungere like godt som før.

Philips TV i de nordiske landene er solgt og markedsført av TP Vision, et selskap som eies i fellesskap av forbrukerelektronikk gruppen Philips og TPV, som er en av de ledende produsenter av skjermer og TV-er.

Philips Ambilight TV – Beyond the ordinary

Media Kontakt:

Joakim Örnstig, Marketing Director TP Vision

Tel: +46 70 832 24 64, e-post: joakim.ornstig@tpvision.com

For ytterligere materiale, som bilder, video og film, besøk TP Vision presserommet på:

Følg oss på YouTube:

www.youtube.com/user/TPVisionCorporate