Philips øker kraften av Android og utvider innholdet

TP Vision legger til både bedre ytelse og mer innhold til sine Smart-TV funksjonaliteter for lanseringen av 2016 Philips TV-serien.

2016 Android TV™ modeller vil garantere en kraftig ytelse med super rask Quad Core prosessor og utvidet lagring.

Forbrukere kan også forvente et bredere utvalg av innhold takket være nye partnerskap med et utvalg av spennende nye spill og streaming partnere, inkludert ledende selskaper som: Amazon, GameFly, Chillingo og Gameloft . Det nye innholdet vil bli tilgjengelig på de nye 2016-apparatene som lanseres første halvår 2016. Det nye innholdet vil utvide både eksisterende video streaming og spill tilbud på både Philips Smart TV og Philips Android TV-plattformer.

MyLiveGuard Smart hjem app’en bringer smarthus økosystemet inn i Philips Android TV. Denne vil være eksklusivt tilgjengelig på Philips Android TV-enheter i ett år fra lansering.

Mer Video Streaming

Philips sitt utvalg av video streaming alternativer vil øke med tillegg av Amazon Instant Video tjenesten til Philips Android TV-plattform

Tjenesten vil i første omgang være tilgjengelig i Storbritannia og Tyskland ved lanseringen av 2016 serien, og vil tilby full HD-streaming til alle Philips Android TV med mulighet for UHD streaming til alle Philips 2016 Android UHD sett.

Et bredt og variert utvalg av spill

For samtlige 2014, 2015 og 2016 Philips Android Tver vil de nye innholdspartnerne legge til noen av de mest populære spillene i Q1 2016 som: Grid racing, Batman Lego, MotoGP og Dirt fra GameFly; Asfalt 8: Airborne og GT Racing 2 fra Gameloft og Feed me olje 2 fra Chillingo - pluss mange flere.

Philips Smart TV-plattform vil også tilby en ny abonnements spill service, Gametree TV Gold fra TransGaming, som vil tilby de stadig populære spillene Rummikub®, TETRIS® og WPT® med mer å følge.

Barneinnholdet har også blitt styrket av inkludering av Toon Goggles, den fremste on-demand reisemål for barn.

Alle Philips Android TV-enheter levere en flytende spillopplevelse uten behov for en egen spillkonsoll takket være inkludering av kraftige quad core brikkesett og utvidet internminne.

En unik og helt oppslukende, utvidet og forbedret, spillopplevelse kan også oppleves takket være Ambilight-teknologi. Det er dedikert super-dynamisk spillmodus for å skape en aura av lys i skiftende farger på veggen bak, til nøyaktig å passe og forlenge det som skjer på skjermen. Og med nylig lanserte AmbiLux, blir opplevelsen helt klart utenom det vanlige takket være de ni pico-projektorene montert på baksiden av TV-en.

For maksimal fleksibilitet, kan kompatible spill styres via fjernkontrollen til TV, alternativt kan opptil fire Bluetooth spillkontrollere kobles til TV-en for en autentisk spillopplevelse .

I tillegg til det bredere utvalget av online spill, er også gode nyheter for konsoll spillere. 2016 Philips Android TV fra 6401-serien og oppover – vil forbedre etterslep og tilbyr super-rask responstid.

Utvidet funksjonalitet

Philips Smart TV-er har alltid tilbudt utvidet funksjonalitet - inkludert den unike muligheten til å koble til en ekstern lagringsenhet for å bruke PVR funksjonaliteten til Android TV-plattform.

TP Vision var også en av de første til å tilby en TV Remote App som har vært kontinuerlig oppdatert etter tilbakemeldinger fra brukerne. Nytt for 2016 er et sikrere pin-basert paring mellom skjermen og Smart enhet, samt mulighet til å enkelt kontrollere TV selv når telefonen eller nettbrettet er låst.

Philips TV Remote Appen forblir unik som den eneste TV-app som lar seerne se gratis-programmer når de beveger seg fra rom til rom, ved overføring av live-innhold fra TV til sin tablet – funksjon og tilgjengelighet avhenger av landsspesifikke opphavsrett.

Remote Appen lar også brukere planlegge visning av programmer og filmer, ved å legge til påminnelser eller ved å søke etter innhold via tale eller tekst.

Mediekontakt:
Produkt:
Daniel Eriksson
+47 938 49 437
daniel.eriksson@tpv-tech.com

Android TV: https://youtu.be/93WdFfp_Ib8
Ambilight: https://youtu.be/FZE5I-GcVVM
Gaming: https://youtu.be/0L0nPrS3u-k

Press materiae og informasjon

For ytterligere materiale, bilder, videoer, opptakene vennligst besøk TP Vision presserommet på http://www.tpvision.com/image-library

Philips TV i Norden er solgt og markedsført av TP Vision, et selskap eid av TPV, som er en av de ledende produsenter av skjermer og Tver.