Philips TV - 2016 Range

Den nylige EISA prisbelønte 65" 7601, og IFA lansering av 55" 901F, fullfører Philips TV 2016 line-up, en av de mest omfattende TV produktserier tilgjengelig for øyeblikket.

Smart TV-funksjoner til den nye 5000-serien betyr også at over 90% av Philips 'TVer er nå Smart TV og med mer enn 70% bruker Smart TV Android plattformen.

4000 Serien – med HEVC
Philips TV 4000 serien har blitt oppdatert med HEVC broadcast support.

4000-serien har  200 PPI og inkluderer Digital Crystal Clear-bildebehandling, 2 x HDMI-kontakter og 1 x USB (2.0) tilkobling.

Nye entry-4000-serien har også integrert satellitt, kabel og bakkenett tuner alternativer.

5000 Serien  - med Smart TV og Android TV
5000-serien representerer et klart steg opp både når det gjelder ytelse og design til 4000 serien, og er også den første av Philips 'serie som  inkluderer SMART TV-funksjonalitet og Android TV-apparater.

5000-serien starter også med et unikt konsept i Philips TV-serie med 5231-modellen, en 24" som kombinerer en TV, skjerm og en Bluetooth-høyttaler i en integrert løsning, alt ferdig i en hvit, elegant design. 5231 har en 16W, 2.1 lydsystem (2x4W + 1x 8W sub) og tillater musikk streama fra smarte enheter via Bluetooth-tilkobling - noe som gir muligheten til å bruke 5231 som en dedikert Bluetooth høyttaler.

Den unike designen av 5231 ble offisielt anerkjent tidligere i år med en Red Dot Product Design Award.

Den nylige introduserte 5000-serien er 5301, en  modell som gir Philips Smart TV-funksjonalitet og HEVC broadcast støtte.

5501-serien er den første Android-TV i 2016 Philips TV line-up som tilbyr dual core prosessorer pluss 8 GB utvidbart lagring og Wi-Fi-tilkobling.

5501-serien har også en lys, metall design med en slank ramme og aluminium stands.

6000 Series  - med UHD og HDR
6000-serien tilbyr et bredt utvalg av Ultra HD-produkter, og er også den første serien å tilby HDR, og inkluderer de første produktene i 2016 rangen å tilby unike Philips Ambilight-teknologien.

6031 og 6101 modellene har UHD ytelse og Smart TV-system. Android TV-plattformen er fra 6401-serien og oppover. Android TV-apparater er Quad Core med enten 8 GB eller 16 GB utvidbart minne og inkluderer et QWERTY-tastatur på fjernkontrollens bakside.

6500-serien tilbyr forbedret bildebehandling, bevegelse og høyere lys utganger på grunn av inkludering av high-end chipset, Pixel Precise Ultra HD behandling og Perfect Natural Motion systemet. Utformingen av 6000-serien speiler også Philips hi-end Tv:er, spesielt 6500-serien med sin lyse metall finish og krom arc stativ, designet for å gi inntrykk av et flytende Tv-sett.

7000 Series  - med 3-sidig Ambilight
Et skritt opp til 7000-serien gir high-end og et europeisk design, bredt fargespekter paneler, 3-sidig Ambilight, Quad Core-prosessor og 16 GB internminne .

Lydkvaliteten er også et viktig salgsargument, med 7000-serien som har en høy effekt, 2.1 back-fire lydsystem ved hjelp av en patentert Triple ring driver for å gi en dyp, men presis bass. 7181-serien tar lydkvalitet ett skritt videre ved å legge til "synlig" lyd med en egen 15W soundbar, pent integrert i fronten av Tv.

Topp modellen av 7000-serien er 7601 som har mange av de teknologiene som tidligere er funnet i Philips 9000-serie, inkludert lokale 2D dimming fra 128 uavhengige LED segmenter som kan genererer 700 Nit lyseffekt og gir 7601-serien HDR Premium status.

Philips Premium Colour processing, hjelper 7601 at reprodusere 2 250 billioner farger og kombinereres med Perfect Pixel Ultra HD behandling for å gi en eksepsjonell bildeytelse på 2600PPI. En prestasjonsnivå som har gitt Tv:n EISA European Best Buy Large TV Award 2016-2017.

7601-serien har også unike stands,  som kommer i børsta aluminium og en matchende  mørk sølv ramme.

8000 Series – med Ambilight Projection
8000-serien er reservert for Premium-sett med unike eksklusive funksjoner.

Ambilight spiller en nøkkelrolle i ytelses og kvalitete til alle Philips mid og hi-end TV-er. Nye  i 65" 8901 AmbiLux modell som inkluderer ni pico projektorer og prosjekterer både farger og innhold fra skjermen till veggen bak Tv:n.

901F – med OLED, UHD og HDR
Flaggskipet fra Philips TV 2016 Range, er 901F, selskapets første OLED-modell og den første til å kombinere et bredt fargespekter OLED-panel med Philips beste  behandlings processer. Perfect Pixel Ultra HD-motoren kombinerer Ultra HD oppløsning, Perfect Contrast og Perfect Natural Motion-teknologi med Perfect Colour og en 17bit farge booster slik at settet er klar for å vise eksepsjonelt skarpe bilder, jevn bevegelse og over 2 250 billioner farger.

Det samlede resultatet er en utrolig ytelse og gir 3800 PPI, og med en høyeste lyseffekt på 540Nit, noe som gjør 901F til den første Philips TV-at nå selskapets HDR Perfect standard.

Med et 3-sidig Ambilight-system har 901F også en 6.1, 30-watts lydanlegg med seks 15W front-fire drivere - via en integrert lydplanke - og 15W for back-fire drivere ved hjelp av den patenterte Triple ring teknologi og en integrert bassport.

Besøk Philips TV nettside: www.philips.no/TV
Les mere om Philips Tv: http://www.philips.com/oled

Pressekontakt:

Tekniske spørsmål:
Daniel Eriksson
daniel.eriksson@tpv-tech.com
+47 938 49 437

Presse materiale, mer informasjon, bilder og video:
Bilder, videoer og pressemeldinger fra IFA: ifa.philips.com
Høyoppløselige Bilder: http://www.tpvision.com/image-library/

Videos:
OLED: https://youtu.be/n-si7xYDc2E
7600 series: https://youtu.be/67EH_Bj9Fu0
7100 series: https://youtu.be/_-zKqf7eBwQ
6500 series: https://youtu.be/tj4SO0-6Mms
Picture Quality: https://youtu.be/RMizzL4D94E
Ambilight: https://youtu.be/FZE5I-GcVVM
Android TV: https://youtu.be/93WdFfp_Ib8

About TP Vision

TP Vision is a dedicated TV player in the world of visual digital entertainment. TP Vision concentrates on developing, manufacturing and marketing Philips branded TV sets in Europe, Russia, Middle East, Brazil, Argentina, Uruguay, Paraguay and selected countries in Asia-Pacific. We do this by combining our design expertise and innovative Philips TV heritage with the operational excellence, flexibility and speed of TPV Technology. With these combined strengths, we bring high-quality TV sets to the market: smart and easy to use with sophisticated styling. We believe in creating products that offer a superior TV experience for consumers. With Philips TVs, TP Vision is a global leader in the hospitality market. TP Vision is the exclusive brand licensee of Philips TVs for the above listed countries. TP Vision employs close to 2,000 people in several locations around the globe and is 100% owned by TPV, one of the world’s leading monitor and LCD TV manufacturers, selling and marketing Philips branded TVs in China. TPV has been able to drive its growth over the years by leveraging its economies of scale and core competencies in R&D, manufacturing, logistic efficiency and quality.

Android, Google, Google Play and other marks are trademarks of Google Inc.