Lys i stedet for vekkerklokke gir en sunnere start på dagen

Snoozing gir dårligere søvnkvalitet

Å slå av vekkeklokka og sove noen minutter til etter du er blitt vekket skaper dårligere søvnkvalitet. Med Philips vekkelampe Wake-up Light kan du ta vare på hvert minutt av søvnen frem til det er helt nødvendig å stå opp. Wake-up Light kombinerer lys og lyd inspirert av soloppgangen, noe som gjør vekkingen myk og naturlig og lar kroppen følge en sunn, naturlig rytme.

Philips vekkelampe Wake-up Light kan erstatte høylydte vekkeklokker og ubehagelig vekking og i stedet gi en herlig følelse av oppvåkning som fra en naturlig soloppgang.

Vi simulerer en soloppgang ved hjelp av en sakte stigende lysintensitet. Kroppen får mulighet til å våkne mer naturlig, også på mørke, kalde morgener når det er vanskelig å komme seg opp av sengen, sier Madelene Öhlin, Nordisk markedsansvarlig for Beauty i Philips.

Studier viser at en langsom prosess påvirker kvaliteten på oppvåkningen, forbedrer energinivået i starten på dagen og gir bedre humør sammenlignet med å våkne til tradisjonelle høylydte vekkeklokker som har en tendens til å stresse kroppen til å våkne.

Lys er en avgjørende faktor for døgnrytmen vår med søvn og våken tid, sier Madelene Öhlin. Ved hjelp av Wake-up Light kan du starte dagen med en betydelig roligere og mer behagelig oppvåkningsmetode.

Unngå å snooze

En undersøkelse som er gjennomført av Philips viser at 65 prosent av nordmenn slår av vekkerklokka og sover litt til før de står opp om morgenen. Å vekkes flere ganger og i løpet av kort tid gir dårligere søvnkvalitet, siden vi bare utsetter den virkelige oppvåkningen. Med Wake-up Light kan du sove helt til du våkner, uten å ofre de siste dyrebare minuttene til en kamp med vekkeklokka.

Lysfølsomheten er forskjellig fra person til person, men generelt trenger vi mindre tid til å våkne hvis lyset er mer intenst. Lysintensiteten i Wake-up Light kan justeres og stilles inn på maksimalt 250 lux. Lyset øker gradvis i løpet av 30 minutter før den programmerte vekketiden for å kunne forberede kroppen på å våkne uthvilt. Når 30-minuttersperioden er slutt høres naturlyder eller en valgt radiokanal.

Wake-up Light kan også simulere solnedgang og bli en del av en avslappende kveldsrutine for å forberede kroppen på søvn.

För ytterligare information kontakta:

Madelene Öhlin, Nordiskt marknadsansvarig Beauty, Philips,

Tel: 0706-841710, E-mail: madelene.ohlin@philips.com

Om Philips:

Royal Philips, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHIA), er et selskap innen helse og velvære som fokuserer på å forbedre menneskers liv gjennom relevante innovasjoner på områdene helse, livsstil og lys. Hovedkontoret ligger i Nederland, og Philips hadde i 2014 en omsetning på 21,4 milliarder euro,106 000 ansatte og salg og tjenester i over 100 land. Selskapet er markedsledende innen hjerte- og akuttbehandling samt hjemmepleieprodukter, energieffektive belysningsløsninger og nye bruksområder for belysning. Philips er tillegg ledende innen tannhelseprodukter og barbering og grooming for menn. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.com/newscenter.

Tags: