Ni av ti norske kvinner mellom 20 og 44 år fjerner hår på kroppen

Philips Beauty oppgraderer nå hele sin hårfjerningsportefølje for mer effektive resultater.

94,7 prosent av norske kvinner mellom 20 og 44 år fjerner kontinuerlig hår på kroppen. Ifølge en ny undersøkelse gjennomført av Snabba svar, ønsker et flertall av kvinnene et mer langvarig resultat. Likevel bruker fortsatt 90,8 prosent en vanlig barberhøvel som metode. Nå lanserer Philips Beauty sin oppgraderte hårfjerningsportefølje, der de ulike metodene for hårfjerning har fått både nye funksjoner og nytt design.

– Philips er verdensledende innen elektroniske skjønnhetsprodukter. Med 65 års erfaring og stadige innovasjoner forbedrer, forenkler og effektiviserer vi kvinners egen skjønnhetspleie. Rett og slett en smartere skjønnhetspleie. Nå, med våren og varmen, er det derfor ekstra morsomt at Philips kommer med andre generasjons hårfjerningsprodukter, som gir bedre resultat og varer lengre, sier Madelene Öhlin, nordisk markedsansvarlig for Philips Beauty.

Det vanligste området for hårfjerning for kvinner er armhulene (94,8 %), etterfulgt av ben (92,2 %), bikinilinjen (87,4 %) og ansiktet (33,8). De fleste kvinnene som ble spurt ønsker seg mer langvarige resultater, så de ikke trenger å fjerne håret så ofte. Likevel er barberhøvel den vanligste metoden, etterfulgt av pinsett.

Den hårfrie tiden varierer mellom de forskjellige metodene

Philips oppgraderer nå hele portefølgen sin til andre generasjons hårfjerningsprodukter. Det innebærer dels nye tilbehør og funksjoner, som gir et bedre og mer langvarig resultat, dels at designet er nytt og ergonomisk utformet.

Produktporteføljen består av tre metoder: IPL (Intense Pulsed Light, hårfjerning ved hjelp av lys), epilering og shavers. Det er lengden på den hårfrie perioden som først og fremst skiller metodene fra hverandre: Med IPL er du glatt og hårfri i et par måneder, med epilering noen uker, og med shaver trengs det daglig barbering. Hver metode har en egen produktserie (Philips Lumea IPL, Philips Satinelle og Philips SatinShave), og de er nå oppgradert med fokus på effektiv teknologi og tilbehør som gjør det mulig å fjerne håret på en måte som er mer skånsom for huden.

IPL – smertefri og langvarig hårfjerning ved hjelp av lys

IPL er en metode der lyspulser bedøver hårsekkene så håret faller av og ny vekst forhindres. På sikt innebærer det at mengden hår som vokser ut gradvis synker. Allerede etter fire behandlinger reduseres hårveksten med 75 prosent. Teknologien er den samme som benyttes i skjønnhetssalonger, men lyspulsene er ikke like sterke, så resultatet blir ikke permanent. Philips har i ti år samarbeidet med hudpleieeksperter for å utvikle teknologien og tilpasse den for sikker hjemmebruk. IPL fungerer på hele kroppen og i ansiktet.

Av de spurte kvinnene som bruker IPL som hårfjerningsmetode, er det dobbelt så mange som gjør det selv hjemme, som de som gjør det i en salong. Men det er bare rundt halvparten av kvinnene i undersøkelsen som vet om at det er mulig å gjøre det hjemme, og enda færre har selv prøvd IPL-metoden.

– Siden IPL ikke fungerer på alle hår- og hudtyper er man kanskje usikker på om det kommer til å virke eller ikke. Derfor tilbyr vi 120 dagers garanti på alle IPL-produktene våre, så du i fred og ro skal kunne teste om det fungerer for nettopp deg, sier Madelene Öhlin, som forteller at metoden fungerer på naturlig mørkeblondt, brunt og svart hår.

Om undersøkelsen

Undersøkelsesselskapet Snabba svar har på oppdrag fra Philips gjennomført en spørreundersøkelse om norske kvinners forhold til kroppshår, og om de metodene de eventuelt bruker for fjerne det. 528 kvinner mellom 20 og 44 år fra hele Norge ble spurt i januar 2016. (Underlagsmaterialet er tilgjengelig.)

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:

Madelene Öhlin, nordisk markedsansvarlig Beauty, Philips, Tel: 0046 0706-841710, E-mail: madelene.ohlin@philips.com

Om Philips

Royal Philips, Nederland (NYSE: PHG, AEX: PHIA), er et selskap innen helse og velbehag som fokuserer på å forbedre mennesker liv gjennom innovasjoner innen Healthcare, Consumer Lifestyle og Lighting. Philips, med hovedkontor i Nederland, hadde i 2015 en omsetning på 24,2 milliarder euro, ca. 104 000 ansatte og salg og tjenester i mer enn 100 land. Selskapet er ledende innen hjerte- og akuttpleie, pleie i hjemmet, energieffektive belysningsløsninger og nye bruksområder for belysning, i tillegg til barbering og pleie for menn, samt tannpleie. Nyheter fra Philips finnes på www.philips.se/press.