Informasjonsmemorandum vedrørende Photocures salg av Metvix®

Det vises til børsmelding datert 1. oktober 2009 vedrørende Photocures salg av Metvix® til Galderma for 51 millioner euro. Vedlagt følger informasjonsdokumentet i tilknytning til dette salget, i henhold til punkt 3.5 i Oslo Børs' løpende forpliktelser for børsnoterte selskaper.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Kjetil Hestdal, administrerende direktør
Mobil: +47 913 19 535
Kontor: +47 22 06 22 10

Christian Fekete, finansdirektør
Mobil: +47 916 42 938
Kontor: +47 22 06 22 10

Om Photocure:
Photocure er et norsk farmasøytisk selskap notert på Oslo Børs (OSE: PHO). Selskapet utvikler og selger farmasøytiske produkter og medisinsk utstyr for fotodynamisk behandling og diagnostisering av kreft og utvalgte dermatologiske indikasjoner.

Photocure sin kommersielle aktivitet inkluderer egen markedsføring og salg i utvalgte markeder såvel som utlisensiering til ledende farmasøytiske selskaper på en regional eller global basis før fase III.

Photocure har ett patentbeskyttet farmasøytisk produkt på markedet; Hexvix® for påvisning av blærekreft. Hexvix er godkjent i EU og er prioritert for gjennomgang av FDA i USA. I tillegg har selskapet utviklet en patentbeskyttet lyskilde som benyttes i kombinasjon med sin Visonac-krem. Photocure tester kontinuerlig sine produkter for nye indikasjoner i globale studier, med et mål om å utvikle en portefølje av produkter basert på sin Photocure Technology(TM) plattform.

For mer informasjon om Photocure, se vår nettside www.photocure.no.