PhotoCure - Galderma har startet lanseringen av Metvix i nye områder

Oslo, 27. mai 2004.

Galderma har nå startet lanseringen av Metvix i Australia. De første lanseringsaktivitetene fokuserte på utvalgte opinions ledere i Australia i forbindelse med det årlige "Australasian College of Dermatologists" møtet som nylig ble holdt i Sydney, Australia.

PhotoCure har utviklet Metvix, et fotodynamisk produkt, for behandling av aktinisk kerastose og basalcelle karsinom. En behandling omfatter påføring av Metvix krem og påfølgende belysning med lyskilden Aktilite. Galderma er selskapets markedsføringspartner for Metvix utenfor Norden.

Lanseringen vil bli fulgt opp med lokal opplæring av dermatologer. Galderma har etablert flere utvalgte spesialist sentre i Australia for å sikre solid teoretisk og praktisk opplæring av leger som ønsker å starte behandling med Metvix. Et annet viktig moment for å sikre kommersiell suksess for Metvix i Australia, er Galdermas program for å utstyre klinikker med Aktilite lamper fra PhotoCure.

Galderma har også startet lanseringen av Metvix i Belgia og Sveits.
I 2003 startet Galderma lanseringen av Metvix i Tyskland, Storbritannia og New Zealand.