PhotoCure - Opptjente aksjeopsjoner og kapitalutvidelse

Oslo, 27. februar 2004

PhotoCure ASA har tidligere meddelt betinget tildeling av inntil 118.550 aksjeopsjoner / tegningsretter til selskapets ansatte for år 2003, hvor hver aksjeopsjon gir rett til å tegne en ny aksje i selskapet. Opptjening av aksjeopsjonene var knyttet til viktige mål i arbeidsprogrammet og budsjettet for 2003. Styret i PhotoCure har vedtatt at 30.998 av disse opsjonene er opptjent.

Av ovennevnte opsjoner har primærinnsidere opptjent som følger:
 - Administrerende direktør Vidar Hansson, 4.000
 - Forskningsdirektør Kjetil Hestdal, 2.000
 - Finansdirektør Geir Chr. Melen, 2.000
 - Direktør for strategisk markedsføring Hilde Morris, 1.200

Basert på ovennevte tildeling, har ansatte i PhotoCure ASA nå utøvet tegningsretter og tegnet aksjer i selskapet. Styret har derfor besluttet å forhøye selskapets aksjekapital med kr 2.852,00 ved utstedelse av 5.704 aksjer hver pålydende kr 0,50. Kapitalforhøyelsen gjennomføres på basis av fullmakt til styret vedtatt av selskapets generalforsamling 3. april 2003.

Selskapets vedtekter er endret som følge av kapitalforhøyelsen og vedtektenes § 4 lyder nå:

"Selskapets aksjekapital er kr. 8.791.352,- fordelt på 17.582.704 aksjer à kr. 0,50, lydende på navn og fullt innbetalt. Selskapets aksjer skal være registrert i Verdipapirsentralen (VPS)."