PhotoCure har signert produksjonsavtale med Hydro

PhotoCure ASA (PhotoCure) har nylig undertegnet en avtale med Hydro Research AS (Hydro) om produksjon av kjemisk virkestoff (ALA ester) i Metvix®, PhotoCures første produkt for behandling av hudkreft og forstadier til hudkreft.

Som et incentiv for Hydro til å produsere de nødvendige mengder av kjemisk virkestoff for PhotoCure de første årene, forutsetter avtalen at Hydro etter nærmere bestemmelser tildeles en rett til å tegne til sammen inntil 400.000 aksjer i PhotoCure til kurs kr. 32,50 per aksje. Tegningskursen tillegges 15% av kr. 32,50 per år. Det vil bli avholdt ekstraordinær generalforsamling i PhotoCure den 22. september hvor det vil bli foreslått at Hydro tildeles tegningsrettigheter i henhold til signert produksjons avtale.

”Såfremt generalforsamlingen godkjenner tildeling av tegningsretter til Hydro, sikres PhotoCure leveranser av virkestoff til Metvix® til akseptable betingelser. Jeg er meget godt fornøyd med at Hydro er villig til å produsere farmasøytiske finkjemikalier for PhotoCure, og avtalen med Hydro gir trygghet for at de strenge dokumentasjons- og kvalitetskravene knyttet til legemiddelutvikling og produksjon overholdes”, uttaler administrerende direktør Vidar Hansson.