PhotoCure styrker ledelsen

Oslo, 10. november 2004

PhotoCure ASA (Oslo Børs: PHO) opplyser i dag at selskapet har styrket ledelsen. Grete Hogstad er ansatt som Vice President Marketing and Sales, Pål Bråten er ansatt som Vice President Business Development og Christian Fekete som ny Chief Financial Officer (CFO). I tillegg er Kjetil Hestdal forfremmet til Chief Operating Officer og Hilde Morris er forfremmet til Vice President Research and Development.

PhotoCure gjør disse ansettelsene for å styrke selskapts kommersielle aktiviteter, nå når PhotoCure står foran lansering av Hexvix, selskapets andre farmasøytiske produkt.

Fekete er ansatt som CFO som følge av at Geir Christian Melen har bestemt seg for å slutte i selskapet. Han har vært selskapets CFO i nærmere 8 år.

Christian Fekete har lang erfaring fra økonomi/finans og forretningsutvikling. Han kommer fra stillingen som direktør i KPMG Corporate Finance. Tidligere stillinger inkluderer direktør forretningsutvikling i Thrane-Gruppen og økonomistillinger i flere Coca-Cola selskap. Christian Fekete har en MBA fra Kenan Flagler Business School, University of North Carolina og Sjøkrigsskolen.

Pål Bråthen har over 15 års erfaring fra ledende stillinger innen salg, markedsføring og forretningsutvikling fra Axis-Shield, Alpharma og Tomra. Han er sivilmarkedsfører fra BI.

Grete Hogstad begynner i PhotoCure 1. februar 2005. Hun kommer fra stillingen som Salgs- og Markedsdirektør i Norge, Sverige og Finland for Alpharma. Grete Hogstad har lang erfaring fra salg og markedsføring fra Alpharma og Novo Nordisk.
Adm. direktør Vidar Hansson kommenterer: "Disse utnevnelsene er et viktig steg i PhotoCure sin kommersielle utvikling, i og med at Hexvix nå står foran markedslansering. De nyansatte bringer med seg fremragende erfaring og kompetanse innen finans, forretningsutvikling og markedsføring og jeg er ser frem til å arbeide med disse."