Resultatrapport 2. kvartal 2007

Oslo, 15. august 2007

Photocure ASA (Oslo Børs: PHO) legger i dag frem resultatene for andre kvartal 2007. Hovedpunkter fra rapporten er:

• Salgsinntektene utgjorde 29,1 millioner kroner (19,5), en økning på 49 %.
  • Søknad for godkjenning av Aktilite (sNDA) ble sendt til FDA i USA.
  • Pris/refusjon for Hexvix er godkjent i Frankrike og Italia.
  • FoU kostnader utgjorde 31,9 millioner kroner (10,7). De økte utgiftene er knyttet til Hexvix fase III studien og akne fase IIb studien/akne lampe utviklingen.
  • Ordinært resultat utgjorde -17,3 millioner kroner (-1,0).
  • Likvide midler utgjorde 301,9 millioner kroner ved utgangen av kvartalet.

Administrerende direktør i Photocure, dr. Kjetil Hestdal, kommenterer resultatene: "Dette kvartalsresultatet reflekterer vår sterke satsing på FoU som ble annonsert under aksjeemisjonen i 2006. Det har vært god framgang i våre FoU prosjekter i tillegg til at Aktilite søknad er innsendt til de amerikanske myndighetene og vi er i sluttfasen av Hexvix fase III studien."

Administrerende direktør Kjetil Hestdal
E-post: kh@photocure.no
Mobil: +47 913 19 535

Finansdirektør Christian Fekete
E-post: cf@photocure.no
Mobil: +47 916 42 938

www.photocure.com

Photocure ASA er et norsk legemiddelfirma registrert på Oslo Børs. Selskapet utvikler og selger legemidler og medisinsk utstyr for behandling og diagnose av forskjellige typer kreft og forstadier til kreft. Produktene er basert på egenutviklet fotodynamisk teknologi.

Photocure har tre produkter på markedet: Metvix® krem kombinert med lyskilden Aktilite® for fotodynamisk behandling av hudkreft og forstadier til hudkreft, og Hexvix® for påvisning av blærekreft. I tillegg har selskapet flere nye produkter under utvikling.