Schrødingers katt viser fjernsynsinnslag i dag kl. 1930 (NRK 1)

NRK sitt forskningsprogram, Schrødingers katt, viser i kveld kl. 1930 et innslag om PhotoCure og lyskjemisk kreftbehandling ved det norske Radiumhospital. NRK har også lagt ut informasjon om dette på internett siden med følgende adresse: http://www.nrk.no/viten/nyheter/O881.html
Vi gjør også oppmerksom på at informasjon om PhotoCure ASA er tilgjengelig på følgende internettadresse: www.photocure.com

PhotoCure ASA er et norsk farmasøytisk selskap opprettet i 1993. PhotoCure ASA skal utvikle og markedsføre legemidler og medisinsk utstyr for fotodynamisk behandling og diagnose av kreft og forstadier til kreft. Basis for selskapets produkter er patentsøkt teknologi fremkommet ved forskning ved Det Norske Radiumhospital, Oslo. Selskapets første produkter Metvixâ og Curelight, utprøves nå i endelige registreringsstudier (fase III) for hudkreft (basalcelle karsinom) og forstadier til hudkreft (aktinisk keratose, AK), og selskapet planlegger å søke om markedsføringstillatelse i løpet av år 2000.