Norsk barnespill testvinner!

Josefine-spillene stadig mer populære: Norsk barnespill testvinner!
(Oslo 20/12-2006) De norske Josefine-spillene har blitt en favoritt under juletreet. Etter lansering av ”Josefine på skoletur” tidligere i år, går det mot ny omsetningsrekord for de populære ”lek-og-lær”-spillene.
- I løpet av desember kommer vi til å selge mer enn 30 000 spill, og det betyr en økning på 50 prosent fra i fjor. Josefine-spillene er nå solgt i over 300 000 eksemplarer, noe som betyr et spill i de fleste hjem som har småbarn, sier daglig leder Pål Bråthen i Pinjata – selskapet som eier Josefine-rettighetene.
Det siste Josefine-spillet ble belønnet med terningkast seks i VG, og 9 av 10 mulige poeng i MacWorld. Andre tester gir de samme anbefalinger: Et trygt, morsomt og lærerikt spill for barn!
VG skriver:
Når barnet spiller dette spillet, kan du trygt la dem sitte foran PC-en uten å ha dårlig samvittighet. Det blir ikke stort bedre enn dette når det gjelder spill for de minste. Journalist Kristine Storli Henningsen, VG

Vil gå internasjonalt
Det selges nesten 50 000 Josefine-spill i året, og hvert tiende norske barn mellom tre og åtte år spiller Josefine-spill. I tillegg selges 80 000 blader med spill-CD i året. Spillene er renset for kontroversielt innhold, men ønsker å underholde, aktivisere og undervise spillerne.
- Det er morsomt å se at dette er mulig. Etter tre fremgangsrike år, ønsker vi nå å bringe spillene ut i verden – i tillegg til at spillene også skal tilpasses Playstation, Nintendo og mobiltelefon. Vi arbeider for tiden med å finne samarbeidspartnere som kan bidra i denne prosessen, sier daglig leder Pål Bråthen.

For ytterligere informasjon:
Pinjata AS
Daglig leder Pål Bråthen
Informasjonen er sendt gjennom Observer http://www.waymaker.no
Nedenstående filer kan lastes ned:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=19278&lang=NO Forside Josefine på Skoletur