Daniel Juhlin ny administrerende direktør i Plantasjen

Daniel Juhlin er ansatt som ny administrerende direktør i Plantasjen, Nordens ledende kjede for salg av planter og plantetilbehør. Daniel Juhlin har bred erfaring fra forbruker- og detaljhandel, sist som konsernsjef i Byggmax AB, en del av Byggmax Group AB. Han tiltrer stillingen i desember i år.

Daniel Juhlin har mer enn 15 års erfaring fra forbruker- og detaljhandel. Han kommer sist fra stillingen som administrerende direktør i Byggmax AB, en del av Byggmax Group AB, og før dette var han viseadministrerende direktør for Byggmax Group AB samt markeds og onlinesjef. Tidligere stilinger er administrerende direktør i Candyking Sverige AB og administrerende direktør i Friggs AB. Han er 43 år og har en grad i industriell økonomi fra Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Daniel tiltrer stillingen som administrerende direktør for Plantasjen i desember.

– Plantasjen har de senere årene gjennomført flere satsinger, som åpning av mindre butikkonsepter, endringer innen logistikk og oppkjøpet av SABA Blommor AB. Med Daniels tidligere erfaringer fra forbrukerselskaper og arbeid med salgsutvikling, driftsforbedringer og e-handel med kunden i sentrum, vil han bidra til Plantasjens videre reise. Hans bakgrunn passer for Plantasjens utvikling av e-handelsløsninger og dermed fornyelse av kundetilbudet med sikte på å forbedre kundetilfredsheten, sier Hilde Britt Mellbye, styreleder i Plantasjen.

Plantasjen er Nordens ledende kjede for salg av planter og plantetilbehør med rundt 120 butikker i Norge, Sverige og Finland primært rettet mot forbrukere. Omsetningen i 2016 utgjorde 3 624 millioner kroner og underliggende EBITA-driftsresultat var 293 millioner kroner.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Hilde Britt Mellbye, styreleder i Plantasjen, +47 997 16 617

Plantasjen er det ledende varemerket for planter i Norden. Med over 120 butikker i ulike formater og et voksende antall mindre butikker nærmere befolkningen i Norge, Sverige og Finland fortsetter vi å jobbe for målet vårt: å berike folks liv med planter. Plantasjen har inntekter på over 3,5 milliarder kroner per år og 1000 ansatte som er levende opptatt av planter. I 2016 hjalp vi anslagsvis 13 millioner kunder til å få et bedre liv med planter. Fra 2016 har Plantasjen vært eid av investeringsselskapet Ratos, som er notert ved Stockholm-børsen Nasdaq.