Plantasjen lanserer Nordens største hagekonkurranse

«Nordens flotteste hager» pågår mellom 1. mai og 31. august i Norge, Sverige og Finland. Konkurransen er rettet mot hobbygartnere, og har som mål å spre inspirasjon og senke terskelen for hageinteressen.

«Hagen er for mange mennesker et fristed uten krav og med rom for lekenhet og kreativitet. I «Nordens flotteste hager» er vi på jakt etter de flotteste stedene, de deiligste utemiljøene og de mest fargesterke vekstene. Vi vil se stort og smått, vakkert og morsomt – alle bidrag er velkomne», sier Evelina Sjögren, PR-manager på Plantasjen.

Konkurransen er rettet mot hobbygartnere, og går ut på å vise frem sin egen hage i bilder på Plantasjens konkurranseside.

«Tanken er å skape et forum der man kan la seg inspirere av hverandre og dele ideer. Og vise at man ikke må være ekspert for å lykkes og kose seg med hagen», sier Evelina Sjögren.

I løpet av konkurransen kåres det månedsvinnere som blir direkte kvalifisert til landsfinalene i september. Den nordiske vinneren kåres i midten av september, og vinner 45 000 kroner i gavekort på Plantasjen (2. og 3. premien er på 18 000 kroner hver i gavekort på Plantasjen).

Hagebarometeret er utarbeidet i samarbeid med Plantasjen og HUI Research, og viste de nyeste trendene ifølge hageekspertene. Nå skal hobbygartnerne få si hva de mener.

«Det skal bli utrolig spennende å lage en bildebank sammen med kundene våre der hvem som helst kan gå inn og få et innblikk i hva som er stort i de nordiske hagene. Vi håper vi kan bruke deler av materialet i vår egen kommunikasjon og vise produktenes levetidsperspektiv», avslutter Evelina Sjögren.

Er redaksjonen din interessert i et spennende samarbeid med Plantasjen? Eller vil dere ha informasjon og bildemateriale underveis fra konkurransen «Nordens flotteste hager»?

Da kan dere kontakte:

Evelina Sjögren, PR-manager Plantasjen ASA, +46 (0)70-417 59 22, evelina.sjogren@plantagen.se

Plantasjen er Nord-Europas største hagesenterkjede med butikker i Norge, Sverige, Finland og Irland. Plantasjen har et bredt utvalg av vekster, stiklinger og hageprodukter. I sortimentet inngår alt fra hagemøbler, potter og griller til hjemmeinnredning, gaveartikler og snittblomster. Plantasjen har utdannede gartnere i samtlige butikker.

Sitater

Evelina Sjögren