Nå selger Platekompaniet bøker på nett

Report this content

Denne uken lanserer Platekompaniet fullassortert nettbokhandel med alle titler i allmennmarkedet. – Kundene vil sette pris på å kunne handle ulike kulturprodukter på samme sted, sier Rolf Presthus, daglig leder i Platekompaniet.

Kvalitet i salgsleddet vil også være prioritert i salget på nett, og kjeden har derfor etablert et samarbeid med Vinduet, som hver måned vil anbefale bøker for Platekompaniets nettkunder.

- Platekompaniet har alltid vært opptatt av at de ansatte i butikkene har et høyt kunnskapsnivå. Når Platekompaniet nå skal selge bøker på nett vil denne kvaliteten videreføres ved hjelp av god informasjon om de bøkene vi selger, sier Presthus.

Bok og film i salgskonseptet
I forbindelse med lanseringen presenterer Platekompaniet et attraktivt salgskonsept for forbrukerne. I all enkelhet vil kundene som kjøper en av bokhøstens bestselgere få med seg en topptittel på DVD på kjøpet.

- Platekompaniet er allerede markedsledende på film. Dette bør derfor være et populært tilbud blant Platekompaniets kunder, og ikke minst en god grunn til å velge å kjøpe bøker hos oss, sier Presthus.

Kultursentrum på nett
Platekompaniet på nett vil være en fullassortert nettbokhandel med alle titler i allmennmarkedet.

- Vi vet at våre eksisterende kunder vil sette pris på å kunne handle ulike kulturprodukter på samme sted, og tror også våre nye kunder vil være opptatt av det samme. Platekompaniet startet opp med salg av musikk, og fortsatte med film og spill. Det er på tide at bøker blir en del av sortimentet, synes Presthus.

Naturlig videreutvikling av sortimentet
Platekompaniet har ved å utvide sortimentet til å omfatte film og spill hatt en god utvikling i omsetningen flere år på rad.

- Vi har tro på fortsatt gode tall i salg av musikk, film, TV-serier og spill, både i forretning og på nett. Koblingen mellom musikk og litteratur vil gi oss massevis av nye og spennende perspektiver på det vi driver med, sier Presthus.

Han er sikker på at Platekompaniet med sin inntreden i bokmarkedet utvider totalmarkedet for salg av bøker i Norge.

- Vi tror at vi utvider bok-markedet totalt sett i Norge ved å synliggjøre bøker for et bredt publikum på nett, som ikke nødvendigvis er faste kunder i bokhandel.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Gine Jonassen, produktsjef bok, Platekompaniet: (+47) 92 24 01 63

Tags: