• PMC/

PMC Group overtar Hydranor og befester sin posisjon som ledende leverandør av hydraulikksystemer innen Offshore & Marine

Pressemelding 02 April 2012

PMC Group AB (PMC) har 30 mars i år ingått avtale om kjøp av virksomheten AS Hydranor i Norge. Oppkjøpet forutsetter Konkurransetilsynets godkjennelse. Firmaets navn blir PMC Hydranor AS.

Hydranor er en ledende nordisk leverandør av hydrauliske høytrykksventiler og ventilblokkløsninger for den internasjonale «Offshore & Marine» sektoren. Firmaet, som har sin base i Kongsberg, hadde i 2011 50 ansatte og omsatte for NOK 75 millioner.

”Hydranor tilfører PMC unik kunnskap og utvider vårt kundetilbud, ikke bare i Norden, men også i våre vekstområder i Asia”, sier Bjørn Gundersen, administrende direktør i PMC Servi AS og ansvarlig for PMCs aktiviteter i Norge og kundeområdet Offshore & Marine.

”Overtagelsen en en del av PMCs strategi: Å vokse i vårt nordiske hjemmemarked, og å følge våre kunder ut i verden. Som et ledd i denne strategien, startet PMC i slutten av 2011, et nytt firma i Polen og overtok, også i 2011, PMC Winstar i India. Dette kommer i tillegg til de tidligere etableringene i Kina og USA”, informerer konsernsjef i PMC, Mikael Andersson.

For mer  informasjon kontakt:

Bjørn Gundersen, adm. dir. PMC Servi AS, tel + 47 916 00 731 eller

Mikael Andersson, VD og konsernsjef PMC Group AB, tel + 46 709 42 16 15

PMC Group er Nordens ledende leverandør av hydraulikkløsninger for industrien. Vårt leveringsprogram inkluderer alt fra engineering til produksjon, salg og service av komponenter, sylindre og hydraulikksystemer. Konsernets virksomhet omfatter også elektromekanikk og pneumatikk. PMC Group jobber globalt og har avdelinger i 11 land.  I 2011 omsatte konsernet for cirka NOK 2,7 milliarder og antall ansatte var ca. 1 400. Besøk gjerne vår webside www.pmcgroup.se.

Tags:

PMC