Racerfører Valtteri Bottas inngår samarbeid med Polar som offisiell global idrettsutøver

Report this content

KEMPELE, FINLAND - 11.JUNI 2020 08:00 CET - Polar, pionerene bak verdens første bærbare teknologi for pulsmåling, kunngjør sitt nye samarbeid med Formel 1-fører Valtteri Bottas. Samarbeidet mellom Polar og Bottas, som selv har vært en ivrig Polar-bruker i årevis, bringer nå de to store finske navnene sammen offisielt.

"Min erfaring med Polar begynte egentlig med foreldrene mine", sier Valtteri Bottas. "For flere år siden fikk jeg min første Polar-klokke av dem, en gave som skulle hjelpe meg å forbedre treningen og prestasjonene mine, og siden har det bare gått én vei", legger Bottas til. "Polar tilbyr ganske enkelt det beste innen pulsteknologi og nøyaktighet, for ikke å snakke om de utrolige trenings- og restitusjonsfunksjonene som gir meg uvurderlig innsikt i alle aspekter av treningsøktene. Jeg er virkelig glad for at dette forholdet endelig blir offisielt."

Selv om forholdet mellom Polar og Bottas startet med en gave for flere år siden, har det offisielle samarbeidet utviklet seg rask over de siste månedene.

"Etter hvert som Valtteris treningsmengde øker, har behovet for nøyaktige ytelses- og restitusjonsanalyser også økt," sier Bottas agent, Ville Ahtiainen. "For oss var derfor et samarbeid med Polar helt innlysende – dette er det de gjør best. Det er fantastisk å se to sterke, finske merkenavn komme sammen for å maksimere prestasjoner."

I påvente av at 2020-sesongen skal rulle i gang, har Bottas benyttet tiden til å trene, forberede og lade opp foran en travel sesong med reising og løp. Som ledd i en ytterligere treningsopptrapping har Bottas lagt finske og franske mil bak seg både til fots og med sykkel, godt hjulpet av sin nye Polar Grit X, en outdoor multisportsklokke fullpakket med avanserte treningsfunksjoner.

"Valtteri er en utrolig idrettsutøver og et glimrende eksempel på hvorfor vi gjør det vi gjør her på Polar", sier Tomi Saario, CEO hos Polar Electro. "Som det selskapet som dro i gang hele industrien med bærbar sportsteknologi, kan vi bruke den lange fartstiden vår med satsning på nøyaktighet, vitenskapsbasert teknologi og brukervennlighet til å hjelpe alle typer mennesker – fra eliteutøveren til mosjonisten – opp til neste nivå. Det er takket være et slikt fokus og engasjement at Polar fortsetter å være en pådriver innen bransjen, og vi gleder oss over å kunne ønske en likesinnet samarbeidspartner som Valtteri velkommen i teamet."

I senere år har Polar introdusert en robust serie Smart Coaching-funksjoner og produkter som strekker seg over alle aktivitetsnivåer innen trening og sport, fra hverdagstrening til profesjonell idrett. Polar gir detaljerte, nøyaktige data som spenner over en rekke elementer som treningsbelastning, restitusjon, effekt ved løping og søvn. Disse dataene gjøres om til veiledning, som kan brukes til personlig utvikling. Med Polars omfattende og brukervennlige verktøy for treningsanalyse, kan alle få større innsikt i prestasjonene sine og hjelp til å nå mål raskere.

Finn ut mer om Polars teknologiske nyvinninger og produkter på www.polar.com. Følg Polar på Instagram på @PolarGlobal og Valtteri Bottas på @valtteribottas.

Om Polar:
I over 40 år har Polar vært innovatøren innen sportsteknologi, og hjulpet idrettsutøvere og trenere å oppnå topp resultater. Polar begynte med pulsmåling, men har siden utvidet produkttilbudet med flere treningsløsninger for eliteutøvere, trenere og aktive treningsentusiaster. Takket være nøyaktighet, pålitelighet og overlegen funksjonalitet holder Polar stand som betrodd treningspartner på toppnivå. Blant Polars prisbelønte produktserie finnes nyvinninger innen bærbar treningsteknologi som fungerer elegant sammen med Polars treningsapper og skytjenester.

Polar er et privateid selskap som har hovedkvarter i Finland og virksomhet i mer enn 80 land. Polar-produkter selges av over 35 000 forhandlere globalt. Besøk polar.com for mer informasjon.

Se Valtteris kommentarer om partnerskapet i denne video (på engelsk): https://youtu.be/Y7_U0EpV9H4

Mediekontakt:

Hill + Knowlton Strategies