Report this content

En helg i Dubai eller New York? Stadig flere reiser lengre for en storbyweekend. Trenden er klar. Vi reiser stadig lengre i jakten på den perfekte storby melder Prisma, Norges ledende arrangør av skreddersydde reiser. Som en følge av dette lanserer arrangøren blant annet langhelg i Dubai og New York som nyheter kommende sesong. En anne tydelig trend er ovale weekender hvor vi strekker helgen i begge ender for å få mest mulig ut av fridagene. - Foruten SPA ferie er storby ferie det segmentet som vokser raskest. Dette er en internasjonal trend, og Norge er ikke noe unntak - snarere tvert i mot, forteller daglig leder i Prisma, Bengt Olsen. - Fra å reise en gang i året til for eksempel Roma eller Paris reiser vi nå flere ganger. Billigere fly, rentefest og 5. ferie uken er alle positive faktorer som har gjort at markedet for storbyferie har doblet seg siste året, avslutter Olsen. Direkte til the Big Apple Fra i høst er det IGJEN mulig å fly direkte fra Oslo til New York. Med en flytid på bare 8,5 er det snakk om bare tre timer mer enn for eksempel til Gran Canaria. Hva med å bytte ut solsengen i Playa del Ingles med helikoptertur over Manhatten foreslår storbyspesialisten Prisma? Priser for kun fly fra 2 500 + skatt. 1001 og en natt i Dubai En annen nyhet hos Prisma er weekend til Dubai. Her ligger verdens eneste 7. stjerners hotell, og hvor nesten alt som glitrer er gull. Dubai er også et stadig mer populært reisemål for bryllupsreiser. Totalt presenterer Prisma 25 weekendreisemål i sin nye katalog, de fleste i Europa. For mer informasjon eller bilder, ta gjerne kontakt med: Bengt Olsen, Daglig leder Prisma Norge, mobil: 99 59 30 12 Prisma Tours AS er Norges største turoperatør for pakkede feriereiser med rutefly til individuelt reisende. Selskapet tilhører Fritidsresegruppen, som også omfatter selskapene Fritidsresor, Finnmatkat, Sportsreiser, Star Tour, Tema og Britannia Nordic. Fritidsresegruppen er en del av TUI AG, som er Europas ledende reisearrangør med ca. 70 000 ansatte, 81 turoperatører og en flåte på 88 fly. Prisma har ca. 40 årsverk, omsetningen i 2003 var 285 millioner. Prisma Tours AS er Norges største turoperatør for pakkede feriereiser med rutefly til individuelt reisende. Selskapet tilhører Fritidsresegruppen, som også omfatter selskapene Fritidsresor, Finnmatkat, Sportsreiser, Star Tour, Tema og Britannia Nordic. Fritidsresegruppen er en del av TUI AG, som er Europas ledende reisearrangør med ca. 70 000 ansatte, 81 turoperatører og en flåte på 88 fly. Prisma har ca. 40 årsverk, omsetningen i 2003 var 285 millioner ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no