Norsk Tipping velger Proact for digital innovasjon

Proact har vunnet en rammeavtale med Norsk Tipping for lagringsløsninger som ett av tre selskaper. Den nye avtalen ble tegnet i februar. Norsk Tipping estimerer lagringsanskaffelser verd mellom 40 og 60 millioner kroner over de neste fem årene.

Proact gjorde sine første leveranser til Norsk Tipping tilbake i 2011. Siden den gang har det vært flere leveranseprosjekter og vedlikeholdsleveranser, inkludert en løpende support- og vedlikeholdsavtale for NetApp.

– Vi er svært fornøyde med at Norsk Tipping vil ha oss med også på neste rammeavtaleperiode. Det er en tillitserklæring og vi skal vise at vi er tilliten verdig, sier salgs- og markedsdirektør i Proact, Tone Håfjeld.

Avtalen med Norsk Tipping føyer seg inn i rekken av flere store avtaler den siste tiden, inkludert en større avtale om lagringsleveranser til NRK.

Det er foreløpig ikke kunngjort hvilke konkrete prosjekter som skal gjennomføres i avtaleperioden.

Norsk Tipping er en av Norges sterkeste merkevarer og blant topp ti når det gjelder omdømme. Norsk Tipping skal flytte sine kjente merkevarer over i en digital hverdag. Den digitale satsingen inngår i den strategiske målsetning om å bli enda mer moderne, framtidsrettet og kundeorientert. For å nå dette målet vil Proact bidra med å levere moderne og effektive lagringsløsninger.

Norsk Tipping har i dag ca. 2 millioner kunder og omsatte i 2016 for rundt 7,7 milliarder kroner netto. Selskapet har rundt 400 ansatte og leverer spill som Lotto, Joker, Extra, Vikinglotto, Flax, Tipping, Oddsen og Nabolaget.

For mer informasjon, kontakt:

Tone Håfjeld, Salgs- og markedsdirektør i Proact, Epost: tone.hafjeld@proact.no, Mobil: +47 926 08 009

Odd Andreas Tangen, Fagsjef Teknologi i Norsk Tipping AS, Epost: odd.tangen@norsk-tipping.no, Mobil: +47 918 05 800

Proact er Europas ledende uavhengige leverandør av datasenterløsninger og skytjenester. Ved å levere fleksible, tilgjengelige og sikre IT-løsninger, hjelper vi bedrifter og offentlige virksomheter med å redusere risiko og kostnader, samtidig som vi gjør dem mer smidige, produktive og effektive. Vi har gjennomført mer enn 5.000 vellykkede prosjekter over hele verden. Vi har mer enn 3.500 kunder og håndterer i overkant av 100 petabyte med data i nettskyen.

Vi teller over 800 personer i 15 land på tvers av Europa og Nord-Amerika. Vårt morselskap, Proact IT Group AB, ble stiftet i 1994 og ble børsnotert på Nasdaq Stockholm i 1999 (ticker: PACT).

Mer informasjon om Proact finnes på www.proact.no

Tags: