PBC og Profitbase sikrer kontrakt med DFØ i sterk internasjonal konkurranse

Report this content

Norsk IT selskap har vunnet en viktig kontrakt i konkurranse med store internasjonale leverandører.

Det nyetablerte konsulentselskapet til Profitbase, PBC, har vunnet en kontrakt med Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ). Avtalen har til hensikt å sikre DFØ mulighet til å tilby Profitbase Planner, et budsjett- og prognoseverktøy som effektiviserer og optimaliserer planprosessene, til de 150 statlige virksomheter de i dag leverer tjenester til.

Kontrakten har en verdi på cirka 10 millioner kroner, men vil kunne skalere avhengig av hvor mange av de 150 virksomhetene som tar løsningen i bruk. Valget falt på PBC med Profitbase Planner da de hadde det beste tilbudet både når det gjaldt kvalitet og pris.

PBC og Profitbase har betydelig erfaring innen både privat og offentlig sektor, og leverer i dag planleggingsløsninger til virksomheter som Helsedirektoratet, Skagerak Energi, Stortinget, Varner-Gruppen, flere helseforetak og Politihøgskolen for å nevne noen.

«Erfaringen vi har med oss fra offentlige prosjekter gjør at vi kjenner godt til de problemstillinger og behov som DFØ legger til grunn i utforming av sin kravspesifikasjon. Det at vi nå også har et produkt fra Profitbase som står seg i konkurranse med de største og mest etablerte planleggingsverktøyene i verden lover godt for framtiden», sier PBC Daglig leder Mats K. Kristiansen.

«Det er en god følelse å vinne slike kontrakter som krever solid innsats fra mange bidragsyter. I PBC og Profitbase er vi et lite men dynamisk, drevet, og ambisiøst team som jobber hardt og i solid samarbeid å levere fleksible løsninger til DFØ gjennom kontrakten.»

«Denne kontrakten bekrefter vårt rykte som en av Norges ledende leverandører av budsjett- og prognoseløsninger som organisasjoner som DFØ kan stole på», sier Profitbase Daglig leder Stig Roar Sandvik.

Slutt statement:

«Flere års målrettet utvikling av digitale løsninger for virksomhetsstyring gjør nå at vi er i posisjon til å gå i konkurranse med de store internasjonale selskapene uten å måtte gå på kompromisser med kundens behov – det føles herlig», sier Stig.

ENDS

Kontakter: