PSI leverer CashGuard-maskin nr. 10 000

I dag installerer PSI Group CashGuard-maskin nummer 10 000. Det markerer ikke bare en viktig milepæl for den definitive markedslederen i Skandinavia. Det bekrefter samtidig at den meget positive utviklingen fortsetter. Siden den første CashGuard-maskinen ble levert i 1994, er det i økende grad gjort løpende leveranser med særlig vekst de siste årene. De siste tre årene er det levert over 5000 maskiner. PSI opplever fortsatt meget sterk etterspørsel etter CashGuards sikre kontanthåndteringssystemer. Salgs- og leveransetempoet har aldri vært høyere enn nå.

- Det er svært gledelig å se den raske utrullingen av CashGuard-maskiner. Hvert av de siste kvartalene har PSI kunnet presentere stadig nye rekordtall for leveranse av CashGuard-maskiner. I 1. kvartal i år leverte CashGuard totalt ca 650 maskiner. Nesten alle disse ble levert av PSI i Norge og Sverige. Det forventes at den sterke utviklingen fortsetter. Utrullingen av nye CashGuard-maskiner går i høyt tempo – og vi er svært tilfreds med den høye leveringstakten, sier Jørgen Waaler, konsernsjef i PSI, og tillegger:

- Det er en fantastisk etterspørsel etter CashGuard-maskiner for tiden, og sammen med CashGuard er PSI den store vinneren i markedet for sikre kontanthåndteringssystemer i Skandinavia. I Norge og Sverige har vi sammen med CashGuard en markedsandel på over 90 prosent av alle installerte kontanthåndteringssystemer. Det er et meget godt utgangspunkt for videre vekst i nye markeder i Europa.

Viktig milepæl
PSIs svenske datterselskap – PSI Antonson – gjennomfører i dag et pressemøte sammen med toppledelsen i CashGuard i tilknytning til leveransen av CashGuard-maskin nummer 10 000. Det skjer hos ICA Kvantum i Gøteborg. Med en årlig omsetning på SEK 295 millioner og 100 ansatte er det store fordeler forbundet med CashGuards kontanthåndteringssystem i butikken. Som CashGuards salgs- og implementeringspartner er det PSI som installerer maskinen hos ICA.

- For oss i PSI og CashGuard er det gledelig å kunne levere maskin nummer titusen til ICA, som et av Skandinavias raskest voksende dagligvarekjeder. ICA i Sverige var tidlig ute med å satse på CashGuard-maskiner. Med 10 000 installerte CashGuard-maskiner på plass kan vi samtidig garantere økt sikkerhet og effektiv kontanthåndtering for nye kunder - både i Norden og Europa, sier Jørgen Waaler.

I 1. kvartal 2007 presenterte CashGuard en vekst på 105 prosent innen Handel, som omfatter selskapets sikre kontanthåndteringsmaskiner. Samtidig oppdaterte CashGuard forventet omsetningsvekst på dette området for 2007. Vekstmål ble bortimot doblet, fra 50 til 80-100 prosent. Denne veksten muliggjøres gjennom PSIs raske utrulling av nye CashGuard-maskiner. I løpet av forsommeren har selskapene også gjennomført en suksessfull installasjon av en rekke CashGuard-maskiner ved et nytt IKEA-kjøpesenter i Paris. Det er store forventinger forbundet med den europeiske satsningen – noe som etter hvert også vil følges opp på nye internasjonale markeder.

Gjenkjøp av CashGuard
Samtidig opplever PSI og CashGuard i disse dager at flere kunder som investerte i CashGuard-maskiner på et tidlig tidspunkt, nå kommer tilbake til PSI og vil investere i nye CashGuard-maskiner.

- Vi har begynt å selge utskiftninger. Fremover ser vi et interessant potensial tilknyttet leveranse av nye CashGuard-maskiner til eksisterende kunder i Norge og Sverige. Dette viser at kontanthåndteringsløsningene fungerer godt – og at kundene er godt fornøyd med løsningene. Hos ICA Sverige installerer vi ikke bare maskin nummer 10 000. Her arbeider vi også med løpende utskiftninger i en rekke butikker. Det samme er situasjonen i Norge, blant annet relatert til Post i butikk, sier Jørgen Waaler i PSI.

Konsernsjef, PSI Group ASA
Tlf +47 905 90 010