Q-FREE – KONTRAKT I AUSTRALIA – 15 MNOK

Q-Free har blitt tildelt en kontrakt i Australia av Brisbane Airport Corporation for design og bygging av et elektronisk aksess system for taxi and bakketransportoperatører. Brisbane Airport er den tredje største flyplass i Australia. Kontraktsverdien er 15 MNOK.

Leveransen inkluderer både veikantutstyr og sentralsystem. Prosjektet vil starte umiddelbart, og implementeringsfasen vil ferdigstilles innen utgangen av tredje kvartal 2012. Systemet ved Brisbane Airport tilsvarer det systemet som selskapet har levert til Sydney Airport Corporation Limited.

Q-Free er også i forhandlinger om en langsiktig service og vedlikeholdskontrakt relatert til dette prosjektet.

-Parkering og adgangssystemer representerer et viktig applikasjonsområde for vår teknologi fremover, og denne kontrakten representerer et eksempel på at vår adresserbare marked inkluderer langt mer enn tolling, kommenterer konsernsjef Øyvind Isaksen.

Q-Free har et datterselskap i Sydney, Australia.

Trondheim 6. mars 2012.

Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil +47 908 76 398
Finansdirektør Roar Østbø, mobil +47 932 45 175

Q-Free er en ledende global leverandør av løsninger og produkter for elektronisk veiprising og trafikkovervåkning med applikasjoner hovedsakelig innen veifinansiering, rushtraffikk systemer, truck-tolling, rettshåndhevelse samt parkering - og aksesskontroll.
Q-Free tilbyr løsninger og produkter basert på de mest anerkjente teknologiene, og er i dag ledene innen både DSRC (brikke), ALPR (Automatic Lisence Plate Recognition) og GNSS (Global Navigation Satellite System) baserte systemer, med leveranser i Europa, Afrika, Asia, Midt Østen samt Nord og Sør Amerika. Selskapet har hovedkontor i Trondheim, og har cirka 270 ansatte og er representert i 17 land. Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker QFR. www.q-free.com