Q-FREE ASA - RAMMEAVTALE PÅ 205 MNOK I BRASIL

Q-Free er blitt tildelt en rammeavtale for leveranse av brikker og veikantutstyr fra Centro Gestao Meios de Pagto (CGMP) i Brasil til en verdi av 205 millioner kroner. Det garanterte volumet tilsvarer en ordreinngang på 51 millioner kroner.

- Brikkemarkedet i Brasil har hatt en meget interessant utvikling, og sammenlignet med forrige rammeavtale er dette en dobling av volumet, sier konsernsjef Øyvind Isaksen i en kommentar.

Rammeavtalen ventes levert innen første kvartal 2012.

Trondheim 22. oktober 2010.

Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil 47 905 59 401

Finansdirektør Roar Østbø, mobil 47 932 45 175

Om Q-Free Q-Free er en ledende global leverandør av løsninger og produkter for elektronisk veiprising og trafikkovervåkning med applikasjoner hovedsakelig innen veifinansiering, rushtraffikksystemer, truck-tolling, rettshåndhevelse samt parkering – og aksesskontroll. Q-Free tilbyr løsninger og produkter basert de mest anerkjente teknologiene, og er i dag ledene innen både DSRC (brikke) - og ALPR (Autmatic Lisence Plate Recognition) baserte løsninger, GNSS (Global Navigation Satellite System) baserte systemer, med leveranser i Europa, Asia, Midt Østen samt Nord og Sør Amerika. Selskapet har hovedkontor i Trondheim, og har circa 300 ansatte i 12 land samt er representert i 6 andre land. Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker QFR. http://www.q-free.com