Q-FREE ASA - RAMMEAVTALE PÅ 72 MNOK I BRASIL

Q-Free er blitt tildelt en rammeavtale for leveranse av brikker fra Centro Gestao Meios de Pagto (CGMP) i Brasil til en verdi av 72 millioner kroner. Det garanterte volumet tilsvarer en ordreinngang på 24 millioner kroner.

-På tross av det annonserte teknologiskifte i Brasil er det hyggelig å konstatere at vi han vunnet en ny brikkekontrakt i dette markedet, kommenterer konsernsjef i Q-Free Øyvind Isaksen.

Trondheim 15. august 2012

Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil 47 908 76 398
Finansdirektør Roar Østbø, mobil 47 932 45 175

Q-Free er en ledende global leverandør av løsninger og produkter for elektronisk veiprising og trafikkovervåkning med applikasjoner hovedsakelig innen veifinansiering, rushtraffikksystemer, truck-tolling, rettshåndhevelse samt parkering - og aksesskontroll. Q-Free tilbyr løsninger og produkter basert på de mest anerkjente teknologiene, og er i dag ledene innen både DSRC (brikke), ALPR (Automatic Lisence Plate Re cognition) og GNSS (Global Navigation Satellite System) baserte systemer, med leveranser i Europa, Afrika, Asia, Midt Østen samt Nord og Sør Amerika. Selskapet har hovedkontor i Trondheim, og har cirka 280 ansatte og er representert i 17 land. Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker QFR. www.q-free.com