Q-FREE ASA- RESULTAT FOR ANDRE KVARTAL OG FØRSTE HALVÅR 2009

Q-Free hadde en rekordhøy omsetning på 185,5 MNOK i andre kvartal 2009, som er en vekst på 36% sammenlignet med samme kvartal i fjor og 52 % sammenlignet med foregående kvartal. Øvrige hovedpunkter fra kvartalsrapporten:

-Driftsresultatet ble 18,6 MNOK som gir en driftsmargin på 10% -Resultat før skatt på 22,4 MNOK som gir en margin på 12,1 % -Bruttomargin på 59,7 % -Likviditetsbeholdning på 167,1 MNOK -Ordreinngang på 105,2 MNOK -Ordrereserve på 936,7 MNOK ”Kvartalet har vært preget av gjennomføring av de tildelte prosjektene i Slovakia, Portugal og Thailand. Vi har hatt god fremgang i prosjektene og oppnådd rekordhøy omsetning i kvartalet”, sier konsernsjef Øyvind Isaksen i en kommentar. Markedsaktiviteten har vært høy gjennom kvartalet, og bekrefter langsiktig positiv markedsutvikling. ”Veiprisingsmarkedet er i en tidlig fase og vi kan forvente oss mange spennende år fremover, ikke minst med tanke på den flotte markedsposisjonen vi har opparbeidet oss de siste årene”, avslutter konsernsjef Øyvind Isaksen. Vedlegg: Kvartalsrapport og presentasjon Trondheim 19 august 2009.