Q-FREE TILDELT KONTRAKT I PORTUGAL - 26 MNOK

Q-Free ASA har i dag mottatt en ordre fra det spanske selskapet GRUPO FERROVIAL S.A relatert til deres konsesjon i Portugal - EUROSCUT NORTE S.A, eiet av det spanske selskapet CINTRA S.A. Denne opererer pr. i dag under shadow tolling systemet (SCUT), som vil bli omdannet til et fullt operasjonelt Multi Lane Free Flow system (MLFF) tolling system.

FERROVIAL drifter flere shadow tolling konsesjoner i Portugal som vil bli omdannet til fullt operasjonelle MLFF tolling system i tiden fremover. Ordreverdi er ca 26 MNOK og kontrakten innebærer leveranse, installasjon og idriftssettelse av veikantutstyr for konsesjonæren. ”Vi er veldig fornøyd med denne tildelingen. FERROVIAL er en ny kunde av Q-Free og representerer således en viktig ekspansjon. Dette er vår andre større kontrakt i Portugal i år, og bekrefter vår sterke posisjon i MLFF markedet generelt og i Portugal spesielt”, sier konsernsjef i Q-Free ASA Øyvind Isaksen. Prosjektet vil starte umiddelbart, og design-og konstruksjonsfasen vil pågå i 2009. FERROVIAL er et spanskeid selskap som drifter 3 konsesjonærer i Portugal. Q-Free har et datterselskap i Lisboa, Portugal. Trondheim 17. august 2009.