Qatar Airways återupptar flygningar till Phuket

Genomför fyra veckovisa flygningar från och med den 1 juli

DOHA, Qatar - Qatar Airways återupptar, med start den 1 juli, fyra veckovisa flygningar till semestermålet Phuket, Thailand. Flygbolaget kommer att bedriva totalt 16 flygningar per vecka till Thailand inklusive sina tolv veckovisa flygningar till Bangkok.

Akbar Al Baker, Qatar Airways koncernchef: ”Genom återupptagandet av flygningar till Phuket markerar Qatar Airways en betydande milstolpe i återhämtningen av internationell turism. Vi är stolta över att ha varit ledande i branschen och satt riktmärken för säkerhet, innovation och kundservice genom hela pandemin. Vi vet att många av våra kunder är angelägna om att flyga tillbaka och återvända till några av deras favoritresmål, till exempel Phuket. Phuket är känt för sina många exotiska stränder, familjevänliga atmosfär, turkosa vatten och utsökta lokala rätter. Vi ser fram emot att samarbeta med våra partners i Thailand för att stödja återhämtningen av deras turistsektor.”

Phuket lanserades 2010 och blev då Qatar Airways 93:e destination. Rutten kommer att betjänas av flygbolagets moderna och hållbara Boeing 787 Dreamliner med plats för 22 passagerare i Business Class och 232 i Economy Class.

Avgångar med start 1 juli:

Doha (DOH) till Phuket (HKT) QR 840 avgår 02:55 anländer 13:30 (ons, fre, lör, sön)

Phuket (HKT) till Doha (DOH) QR 841 avgår 02:30 anländer 05:30 (må, tors, lör, sön)

Tags:

Quick facts