Qred vinner Nordic Scaleup Award 2024

Denne uken ble Qred hedret med Nordic Scaleup Award 2024. Prisen anerkjenner Qreds vekst og innflytelse som den nyeste banken for små bedrifter i Norden. Qred var vinneren blant 82 nominerte selskaper.

Stockholm, 1. juni 2024 — Denne uken mottok Qred, den nyeste banken for små bedrifter, den prestisjetunge Nordic Scaleup Award 2024. Prisutdelingen samlet noen av de mest suksessrike scaleup-selskapene i Norden. Det var totalt 82 selskaper som ble nominert i år, hvorav kun seks nådde finalen.

Blant finalistene var det tre finske, to svenske og ett norsk selskap, noe som fremhevet mangfoldet og utviklingen av scaleup-selskaper i Norden.

"Vi er utrolig stolte over å vinne Nordic Scaleup of the Year-prisen. Qreds styrke ligger i troen på at vi gjør noe godt — en tilfredsstillelse i å hjelpe de minste bedriftene. Vi er et selskap med mange unge ansatte: gjennomsnittsalderen er 30 år, og halvparten av dem er ikke fra Sverige. Dette skaper en unik atmosfære, vi er som en stor familie som jobber sammen. Denne prisen inspirerer oss, og det føles som om vi, som en nyetablert bank som spesialiserer seg på små bedrifter, bare har skrapet overflaten av dette markedet" sier Emil Sunvisson, administrerende direktør i Qred.

Qred vant prisen basert på juryens begrunnelse: “Qred utfordrer et konvensjonelt marked ved å målrette et underbetjent segment. Under deres vekstreise har de hatt en ukonvensjonell sosial innvirkning ved å hjelpe andre entreprenører med å vokse sine bedrifter. De har også vært på Financial Times’ liste over Europas raskest voksende selskaper i fire år på rad.”

"Scaleups spiller en avgjørende rolle i den nordiske økonomien og bidrar betydelig til verdiskapningen i regionen. Det er interessant å merke seg at de seks finalistene representerer bransjer der hvert land har sine styrker. Qred, vinneren av årets pris, scoret høyt på alle fem kriterier og er en velfortjent prismottaker," sier Svein Berg, administrerende direktør i Nordic Innovation.

För mer information, vänligen kontakta:
Andrea Romander

Head of Communications & Sustainability
andrea.romander@qred.com

Qred grundades 2015 av entreprenörer för entreprenörer och har snabbt blivit företagsbanken med Sveriges nöjdaste kunder. Som enda svenska företag har Qred kvalificerat sig till Financial Times lista över Europas snabbast växande företag fyra år i rad. Qred är marknadsledare i norra Europa inom automatiserade företagslån online. Qred är även stolt vinnare av Nordic Scaleup Award 2024, vilket bekräftar engagemanget för innovation och tillväxt. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Brasilien, Belgien och Norge har Qred hjälpt över 50 000 företag. Vårt helautomatiserade och egenutvecklade kreditvärderingssystem möjliggör för Qred att snabbt och konkurrenskraftigt erbjuda företagare den finansiering de behöver för att växa.
För att läsa mer om Qred, vänligen besök: https://www.qred.se/