Nyåpning av Radisson Blu Royal Hotell, Bryggen

Bergens største konferansehotell, Radisson Blu Royal Hotell Bryggen, har åpnet dørene etter renovering av flere av hotellets rom og stiller også med nytt italiensk restaurantkonsept.</b>

Designet av Øyvind Maurseth i 1982 for å passe inn i det særpregede og sårbare bryggemiljøet i Bergen, har Radisson Blu Royal Hotell, Bryggen vunnet flere priser for arkitekturen. Nå har de i tillegg også gitt hotellet et ekstra løft innvendig. Fra juni 2012 tilbyr Radisson Blus hotell i Bergen Sentrum 263 renoverte rom, inkludert 40 rom på businessklasse, fire suiter og tre juniorsuiter. Rommene er utformet i tre ulike stiler: Ocean, Urban og nye Mansion. Alle rommene har 42-tommers flatskjerm-tv, te og kaffekoker i tillegg til gratis høyhastighets-internett, en av Radisson Blus signaturtjenester.

Tre av suitene går over to etasjer, med en fantastisk utsikt over Bryggen. Presidentsuiten på 125m2 åpnes også etter å ha vært stengt i nesten to år, og skal nå være Bergens mest luksuriøse suite. Den består av et soverom med king size-seng, et bad med stort badekar, 42-tommers flatskjerm-tv, stue med gasspeis, spisebord, to 50-tommers flatskjermer, og separat gjestetoalett. Hotellet vil i tillegg bli utvidet med ytterligere 79 rom i løpet av 2013.

Internasjonalt svensk design

Da Radisson Blu utvidet til USA med åpningen av Radisson Blu Aqua Hotel, Chicago, var det den svenske designeren Christian Lundwall som stod bak interiøret. Han har de siste årene bidratt til at Radisson Blu hoteller i hele verden gjennom interiøret har gitt kjeden en egen identitet. Det var derfor naturlig å gjøre ham til en del av prossessen også da Radisson Blu Royal Hotell, Bryggen skulle renoveres. Spesielt med designet på mange av hotellene til Radisson Blu er at de tar inn essensen til hotellets beliggenhet. For eksempel har Radisson Blu Hotell Ålesund tatt havutsikten inn i rommene med store vinduer. Med Lundwall på laget blir arkitekturen på Radisson Blu Royal Hotell, Bryggen også integrert og fremhevet i interiørets design.

Restauranter og Barer

Hotellet byr også på et helt nytt italiensk restaurantkonsept med Filini Restaurant & Bar samt en ny uterestaurant på Bryggen. Filini Restaurant tilbyr ekte italiensk mat basert på gode lokale råvarer. Filini har sterkt fokus på vin og har derfor et vinutvalg er av høy kvalitet. Restauranten har spektakulær utsikt over havnen, fjorden og solnedgangen og uteservering fra mai til september. Ifølge kokkene på restauranten er det sagt at det skal bli den beste italienske restauranten utenfor Italia.

Bergens beste beliggenhet

I likhet med Radisson Blus Norge Hotell i Bergen ligger også Radisson Blu Royal Hotel, Bryggen sentralt i Bergen. Hotellet har en fantastisk beliggenhet på Bryggen i Bergen, som står oppført på UNESCOs verdensarvliste. Rett utenfor hotellet kan gjester utforske Bryggens gamle bakgater og det kjente fisketorget. De kan ta Fløibanen til topps, og oppleve den spektakulære utsikten over byen mellom de syv fjell. Flybussen stopper utenfor hotellet hvert kvarter. Hotellet ligger i umiddelbar nærhet til det berømte fisketorget, Fløibanen, shopping og restauranter. Den største konsertarenaen, Koengen, hvor Bruce Springsteen spiller i juli, ligger kun tre minutters gange fra hotellet. Bergens konserthus, Grieghallen og jernbanestasjonen ligger 10-15 minutters gange fra Bryggen.

Flere hoteller venter

Radisson Blu Royal Hotell, Bryggen er ikke det eneste hotellet i Radisson Blu kjeden som skal få et ansiktsløft her til lands. Etter planen skal det også startes opp renovasjonsarbeid av Radisson Blu Royal Garden Hotell, Trondheim i løpet av året. Hotellet som i flere år vært et av landemerkene i Trondheim vil da blant annet få et nytt interiør med et friskt og moderne utseende.

Om Radisson Blu

Radisson Blu er Carlson Rezidor Hotel Group eksklusive merkevare som tilbyr førsteklasses service i moderne, eksklusive og gjestfrie omgivelser. Radisson Blu har mottatt en rekke utmerkelser som beste hotellkjede, og er velkjent for sin “Yes I Can!”-serviceholdning, og sin “100% fornøyd garanti”. I Norge har de gjort seg spesielt kjent med Nord-Europas høyeste hotell, Radisson Blu Plaza Hotell, Oslo. Radisson Blu tilbyr gratis bredbånd til alle sine gjester i Europa, Midt-Østen og Afrika (EMEA). De fleste av Radisson Blu sine eiendommer i EMEA driftes av The Rezidor Hotel Group. Selskapets portefølje inkluderer mer enn 260 hoteller i drift eller under oppføring. For nærmere informasjon, se www.radissonblu.no

Om Carlson Rezidor Hotel Group

The Carlson Rezidor Hotel Group – etablert tidlig i 2012 – er et av verdens største og mest dynamiske hotellselskaper. Carlson Rezidor Hotel Groups portofolio omfatter mer enn 1300 hoteller. Konsernet er tilstede i 80 land over hele verden, og har sterke globale merkevarer (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni og Park Plaza®). På de fleste av konsernets hoteller kan gjester nyte godt av lojalitetsprogrammet Club Carlson, et av verdens beste lojalitetsprogram. Carlson Rezidor Hotel Group og konsernets varemerker har mer enn 80 000 mennesker ansatt. Carlson Rezidor Hotel Group har sitt hovedkontor i Minneapolis, Minnesota, USA og i Brussel, Belgia. http://www.carlson.com; http://www.rezidor.com