• Radisson Blu/

Radisson Blu lanserer en Designkampanje hvor den heldige vinneren får designe sitt eget hotellrom og overnatte der i 30 døgn

Radisson Blu har lansert en spennende sommerkampanje der de inviterer gjester til å bruke stemningsbrett, også kalt Mood Boards, for å designe et hotellrom tilpasset deres egen stil og personlighet. Stemningsbrettet som går av med seieren vil være til inspirasjon for Radisson Blus designere, da ett rom ved et hotell valgt av vinneren selv bli redesignet og møblert i henhold til dette.  Den heldige vinneren får tilbringe 30 netter fordelt over ett år på hotellrommet.

Bruk et stemningsbrett som inspirasjon

Et stemningsbrett er et verktøy interiørdesignere bruker for å designe rom. De setter sammen bilder som reflekterer atmosfæren og stilen de vil frembringe – og det er nettopp det vi ønsker at kampanjens deltakere skal gjøre. Deltakerne kan bruke Flickr der det finnes tusener av bilder, til å skape sitt eget stemningsbrett, slik designere ofte gjør. De kan bruke farger, kontraster og teksturer, for å skape en unik stil og personlighet til det endelige hotellrommet.  Da sinnsstemninger endres oppfordrer vi deltakere til å sende inn flere stemningsbrett” sier John Kennedy, Visepresident for Markedsføring og Kunderelasjoner i Rezidor Hotel Group.

Elitejury og en interessant utvelgelsesprosess

Deltagere gir stemningsbrettet et navn og en kort beskrivelse før de sender det inn. Etterpå må de sanke stemmer for å oppnå at deres forslag blir én av de fem mest populære brettene som går videre i konkurransen. I tillegg vil en uavhengig jury velge ut fem stemningsbrett. Vinneren vil bli valgt ut fra disse 10 nominerte.

Juryen består av Bart Canini, leder av Creneau International, et globalt byrå for designkonsept, den kjente svenske designeren Christian Lundwall, og Eugene Staal, Senior visepresident for teknisk utvikling ved Rezidor Hotel Group.

Hotell i Oslo

Det finnes over 200 Radisson Blu hoteller og resorter i Europa, Midtøsten og Afrika. I denne konkurransen er det valgt ut 8 hoteller i ulike byer hvorav deltakerne kan velge ett å designe stemningsbrett for.  Radisson Blu har flere hoteller i Oslo, deltakerne kan skape et stemningsbrett for redesigning av ett hotellrom i Oslo, nærmere bestemt for Radisson Blu Scandinavia Hotel.

For mer informasjon sjekk  www.design.radissonblu.com

Manager PR & Communication

Angelica.Montez@Rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group:

The Rezidor Hotel Group er en af de hurtigst voksende hotelvirksomheder i verden. Hotelgruppen har i dag flere end 400 hoteller i drift eller under udvikling med godt 86.300 værelser i over 60 lande.

Du kan blandt andet finde hoteller i Oslo, hoteller i København, hoteller i London, hoteller i Stockholm og hoteller i Gøteborg.

I Europa, Mellemøsten og Afrika har Rezidor følgende varemærker i sin hotelportefølje; Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn og Country Inns & Suites. Desuden opererer The Rezidor Hotel Group med goldpoints plusSM loyalitetsprogrammet for sine hotelgæster. Rezidor har indgået en global licensaftale med modehuset Missoni gældende udvikling og drift af en kæde med livsstilshoteller under navnet Hotel Missoni.

I 2006 blev Rezidor noteret på den svenske børs. Carlson Companies er den største aktionær.

The Rezidor Hotel Groups hovedkvarter er beliggende i Bruxelles, Belgien.

For yderligere information se venligst www.rezidor.com