Prisregn for Radisson SAS – populær hotellkjede i Norden

Ennå en gang har flere Radisson SAS-hoteller i Norden mottatt en anerkjent internasjonal pris. I prestisjefylte World Travel Awards 2007 har Radisson SAS utmerket seg i følgende kategorier;

• Best Ski Resort in Norway – Radisson SAS Beitostølen Hotel
• Best Business Hotel in Sweden – Radisson SAS Scandinavia Hotel, Göteborg
• Iceland’s Leading Conference Hotel – Radisson SAS 1919 Hotel, Reykjavik
• Iceland’s Leading Hotel – Radisson SAS 1919 Hotel, Reykjavik

World Travel Awards, som av Wall Street Journal er ansett som ”Reiselivsbransjens svar på Oscarsutdelingen”, ble holdt 9. oktober for fjortende året på rad. Det er 167,000 personer i reiselivsbransjen over hele verden, hvorav 110,000 er reisebyråansatte, som har stemt fram de ulike vinnerne. Prisene deles ut ved en seremoni på The Sage Gateshead, Newcastle Gateshead i Storbritannia og TV-sendes av BBC World.

”Vi setter veldig pris på den anerkjennelse vi får, men den oppfattes bestemt ikke som noen sovepute”, sier Area Vice President for Norden, Christian Gartmann, og fortsetter ”vi vet at vi blandt annet mottar denne anerkjennelsen fordi vi er med på å sette nye standarder innenfor bransjen. Både gratis bredbånd til alle våre overnattingsgjester, samt muligheten for å redusere CO2 forbundet med reisen ved hjelp av bonuspoeng, er stadig unike konsepter i bransjen”

Det er heller ikke lenge siden Radisson SAS Hotels & Resorts sist mottok heder og ære. Det var i forbindelse med BDRC årlige kjennskapsananlyse hvor Radisson SAS ble kåret til Beste Hotellkjede i Norden. BDRC Ltd, er et av Englands ledende uavhengige markedsundersøkelsesbyrå og har siden 2001 gjennomført "Nordic Business Guest Survey".