Radisson SAS utnevnt til Nordens beste hotellkjede –fjerde året på rad

Radisson SAS Hotels & Resorts rangeres ennå en gang som Beste Hotellkjede i Norden i undersøkelsen BDRC Nordic Hotel Business Guest Service 2007. Det er nå fjerde året på rad som Radisson SAS stemmes fram som den største favoritten blant hotellkjedene.

Undersøkelsen er gjennomført blandt 888 nordiske forretningsreisende og fokuserer på seks nøkkelspørsmål som sammen utgør måleindeks for de respektive varemerkene; uhjulpen kjennskap, hjulpen kjennskap, varemerkelojalitet, hotellovernattinger de siste 12 måneder samt første- eller andrevalg ved hotellovernatting i forretningsøyemed. I samtlige nøkkelspørsmål er Radisson SAS rangert som nummer én.

”Det er fantastisk moro å få denne bekreftelsen fra de forretningsreisende, på at vi er best i Norden”, sier Christian Gartmann, Area Vice President for Rezidor Hotel Group i Norden. ”Det er hard konkurranse på hotellmarkedet så detta er en fin fjær i hatten for alla medarbeidere i Radisson SAS, og en bekreftelse på at det vi gjør går hjem hos de reisende.”

Radisson SAS har i dag 194 hoteller i drift og under utvikling i 47 land i Europa, Midtøsten og Afrika. I Skandinavia finnes i dag 37 Radisson SAS i drift samt to hoteller under utvikling; Radisson SAS Hotel på Trysil som regnes med å åpne i løpet av 2009, samt Radisson SAS Airport Hotel i Trondheim, også det med beregnet åpning i 2009.

”De tilbakemeldingene vi får fra våre gjester viser at vi ligger i tet når det gjelder service og gjestebehandling. I dagens ofte hektiske tilværelse vil man som reisende kjenne seg hjemme – også når man er på farten, og at det hele fungerer uten ekstra stress,” sier Christian Gartmann. ”Vår innstilling preges av Yes I Can!. I tillegg er kjedens 100% Guest Satisfaction Guarantee noe som blir satt ekstra pris på blant våre gjester.”

Rezidor var finalist i European Business Award i kategorien Customer Focus med sin Yes I Can!-filosofi som er et utmerket eksempel på gjesteservice. European Business Award er et uavhengig forum som retter oppmerksomheten mot fremstående virksomheter innen EU. Prisene deles ut i samarbeid med Wall Street Journal.