Redcats annonserer sitt oppkjøp av Castaluna

Report this content

Paris (Frankrike), 16. november 2010 – Redcats har nettopp annonsert sitt oppkjøp på 100 prosent av castaluna.com, en aktør som spesialiserer seg innen mote i større størrelser. Dette oppkjøpet styrker Redcats-gruppens ledende posisjon på feltet innen online motesalg til større størrelser i Frankrike, Europa og USA.

Redcats’ portefølje av spesialiserte merkevarer til klesmarkedet for større størrelser i USA og Europa innbringer en omsetning på mer enn en milliard euro. Deres nettside, OneStopPlus.com, er den førende motenettsiden for større størrelser i USA. Nettsiden ble nylig lansert i Europa. Gjennom oppkjøpet av Castaluna ønsker Redcats å fortsette deres utvikling på dette markedet på Internett.

Ved å slutte seg til Redcats får Castaluna tilgang til gruppens ressurser innen finans, markedsføring og drift, noe som kan være med å øke posisjonen i Frankrike og i utlandet. Denne unge oppstartsbedriften vil beholde sin selvstendighet innen gruppen. Bedriftens grunnleggere fortsetter deres nyskapende eventyr og gir dem selv ressursene til å støtte opp om nettsidens vedvarende vekst.

Pressekontakt:
Nicolas Pérignon                -              00 33 1 56 92 98 20              -               nperignon@redcats.com

Om Redcats
Som frontløper innen mote, design og e-handel, forener Redcats 17 merkevarer innen hjemmeshopping: Avenue®, Woman Within®, Jessica London®, Roaman’s®, KingSize®, BrylaneHome®, OneStopPlus.com®, The Sportsman’s Guide®, The Golf Warehouse®, La Redoute, Vertbaudet, Cyrillus, Somewhere, Stella McCartney Kids, Castaluna, Daxon og Ellos, med tilstedeværelse i 30 land. Redcats genererte salg for 3,386 milliarder euro i 2009, inkludert 47 % via Internett, og har ca. 16 000 ansatte. Redcats’ distribusjonsnettverk kombinerer e-handelsnettsider (flere enn 60), kataloger og butikker (flere enn 600). Redcats er en PPR-bedrift. For mer informasjon: www.redcats.com

Om Castaluna
Castaluna.com ble lansert i oktober 2009 av Nica Stapel og Giorgia Tedeschi, og fører mer enn 40 merkevarer innen Ready-to-Wear, Lingeri-, Tilbehørs-, og Sko-sektoren. Alle merkevarer sikter å tilby glamour og eksklusivitet, med det eneste kjennetegnet at produktene er for større størrelser. Takket være disse tallrike merkevarer kan større kvinner endelig få deres eget “stormagasin” og handle moteklær, gi etter for fristelsen og velge fritt etter deres stil, fremtoning og markedstrender uten å bekymre seg om størrelse! For mer informasjon: www.castaluna.com