Reltime har sikret seg NOK 493 Millioner fra GEM Digital Limited

Report this content

GEM investering hjelper Reltime med å skalere opp verdens første globale Layer 1, Proof of Authority Web3 finansielle økosystem i 150 land. #MoreThanMoney

OSLO, Norge, 27. juli 2022—Reltime AS har gleden av å kunngjøre et strategisk investeringspartnerskap med GEM Digital Limited, et investeringsselskap på Bahamas.

Reltime har ferdig utviklet verdens første globale Layer 1, Proof of Authority (PoA) blockchain i tillegg til Web3 finansielle økosystem som er helt unikt i sitt slag. Reltimes mål er innen 2025 at 100 000 000 mennesker og bedrifter skal være økonomisk frie og gjøre mer med pengene ved å sende og motta penger gratis, låne ut og tjene penger som en tradisjonell bank, bytte valuta (Digitale og FX), samhandle og bruke penger på Metaverse og i den virkelige verden sømløst. I tillegg til å bygge fantastiske tjenester på Reltime egen Layer 1 blockchain, som tilbyr en hastighet på under 2 sekunder på alle transaksjoner uansett hvor du er i verden.

A akselerere den globale Reltime utrullingen og optimalisere Web3-økosystemet, tilbyr Reltime banebrytende, teknologi for B2B2C (bedrifter med kundegruppe) og bedrifter som ønsker å gå inn i Web3 innenfor en tidsramme på 3 uker, det er ingen som har utviklet en teknologi som har denne skalerbarheten, dette gjelder til alle kontinenter i verden. Se Reltime kort versjon for mer detaljer: https://reltime.com/pitch

Med GEM Digital investering gir Reltime muligheten til å skalere opp etter års med  forskning og utvikling (FoU), samtidig som den styrker aktivitetene i 150 land og tar selskapet til neste nivå. Reltime har allerede flere kunde prosjekter i Nord Amerika, Asia, Afrika og Europa.

Med denne siste forpliktelsen har Reltime til hensikt å lansere og videreutvikle nye teknologier og løsninger, inkludert, men ikke begrenset til:

1. Verdens første Web3 biometriske betalingskort med lagring av digital valuta og ID chip (mer detaljer vil bli annonsert i egen pressemelding om kort tid).
  2. Reltimes state-of-the-art Proof of Deposit ( PoD )-protokoll, som gir sikrere og tryggere løsninger for å beskytte de finansielle eiendelene til mennesker og virksomheter over hele verden.
  3. Reltime DEX (Decentralised Exchange) og Reltime NFT Marketplace, som også kan være brandes til andre. Reltime gjør det allerede mulig for bedrifter, utviklere og andre å bygge og lansere nye produkter, tjenester, tokens, markedsplasser og NFT-er på toppen av sin Layer 1, Proof of Authority blockchain.
  4. Fastback to Web3, en tre ukers, spesialbygd alt-i-ett B2B2C Web3 Banking as a Service (W3BaaS)-løsning for selskaper som ønsker å gå inn i Web3 Embedded Finance (blockchain)-området i eget navn på kort tid.
  5. Reltime Metaverse SDK (programvareutviklingssett), som lar selskaper, utviklere og partnere bruke Reltime produkter fullt ut også på forskjellige Metaverse i eget navn.

Reltime har startet integrasjonen av sine fysiske, biometriske og virtuelle kort og IBAN (SWIFT, SEPA og Faster Payment System (FPS), Storbritannia), slik at alle kan på en enkel måte bruke Reltime.

I tillegg har Reltime allerede integrert betalingsløsning for 150 land basert på egen ‘bridge og swap’ til Reltime ecosystem.  Ytterligere informasjon om Reltimes økosystemutvikling finner du på https://www.reltime.com/whitepaper (side 70-72)

Begge parter ble også enige om at GEM porteføljeselskaper vil utforske og utnytte Reltime Layer 1, PoA blockchain og Web3 finansielle økosystem til deres leveranse fullt ut.

«Denne globale investeringsforpliktelsen representerer en enorm mulighet for Reltime til å styrke vår misjon og visjon og gir oss et stort løft av tillit til at vi er på rett vei i leveranse og utviklingen» sier Marlene Julo, med grunder, styreleder og ankerinvestor i Reltime. «Vi ser for oss en verden der makten hører hjemme i folkets hender - uavhengig av inntekt, bakgrunn, kjønn, rase, etnisitet, I tillegg har vi sett at sluttbrukere tjener utrolig lite på å ha penger i vanlig bank, med Åpne API og Whitelabel kan alle utvikle teknologi til alle land og til alle kundegrupper. Reltime har som ønske å liste på vanlig børs i løpet av 1Q23, dette gjør vi for at markedet skal bli kjent med Reltime»

«Vi ønsker GEM hjertelig velkommen ombord som vår nye strategiske investeringspartner, som åpner nye dører og utvider vår globale investorbase», sier Peter Michel Heilmann, administrerende direktør i Reltime. «Etter år med omfattende utvikling og hardt arbeid, er Reltime nå klar til å skalere opp og gå globalt, og tilbyr unike, verdifulle produkter og tjenester. Investeringsforpliktelsen vil i betydelig grad øke vår evne til å introdusere nye innovative teknologier og løsninger til det globale markedet».

Om GEM

GEM Digital Limited er et investeringsselskap. Basert i Bahamas og investerer i selskap med unik teknologi.

Med kontorer i New York, Paris og Bahamas og grunnlagt i 1991, er Global Emerging Markets (“GEM”) en investeringsgruppe med USD 3,4 milliarder under forvaltning.  fokusert på fremvoksende markeder over hele verden. GEMs investering gir konsernet og dets investorer en diversifisert portefølje av aktivaklasser som spenner over det globale private investeringsspekteret.

Om Reltime
Reltime er verdens første globale, Layer 1, Web3 finansielle økosystem. Med hovedkontor i Oslo bygger Reltime en ny global finansstamme av mennesker og bedrifter som er ivrige etter å ta tilbake kontrollen over økonomien sin. Ideen bak Reltime spiret da med-grunnlegger tok sin doktorgrad i matematikk sammen med et team av studenter og en professor ved King's College London i 2018.

Reltime globale Web3 finansielle økosystem gir mennesker og bedrifter over hele verden mulighet til å ta tilbake kontrollen over egen økonomi. Reltime-medlemmer kan sende, motta, ta ut, sette inn, låne, låne ut, tjene, bytte, samhandle, handle og åpne felleskontoer innenfor og utenfor Web3s finansielle økosystem i 150 land. De kan også bygge sitt eget økosystem innenfor ReltimeI tillegg tilbyr selskapet disruptive og banebrytende B2B2C og Web3 innebygde finansieringsløsninger til partnere over hele verden med eget navn. Individuelle utviklere og teknologiselskaper oppfordres til å lage fantastiske applikasjoner i Reltimes Web3 finansielle økosystem, ved å bruke OpenAPI, desentraliserte applikasjoner (dApps) og smarte kontrakter.

Reltime er notert på flere globale digitale børser, inkludert BitMart og CoinTiger, og har datterselskaper i Norge ( Conax Technology AS, etablert i januar 2010), Litauen og El Salvador. Se mer https://reltime.com

For mediehenvendelser:
Cornelia S. van der Laak IRO og Director of Partnership, Reltime AS Tel.: +4740769988

cornelia@reltime.com

Twitter: https://twitter.com/reltime_rtc