Catella IT, InterIKEA og Per G. Braathen investerer i Reisefeber.no

Report this content

Catella IT, InterIKEA og Per G. Braathen investerer i Reisefeber.no Catella IT investerer 30 millioner kroner sammen med InterIKEA i det Internettbaserte reisebyrået Reisefeber.no. Per G. Braathen gjør samtidig en privat investering i selskapet og inngår fra og med august i Reisefebers styre. Investeringene skal brukes til å styrke Reisefebers posisjon i det skandinaviske markedet. Catella ITs administrerende direktør, Urban Lindskog, kommer også til å arbeide aktivt i Reisefebers styre. Øvrige eier fra tidligere er SOL, Venture Partners og de ansatte i selskapet. - Reisefeber.no imponerer med sin langsiktige innstilning til reisebyråvirksomhet på Internett. Selskapet har fra starten prioritert kundelojalitet og personene bak har lang erfaring fra både reise- og Internettbransjen, sier Urban Lindskog, adm dir Catella IT. Per Braathen har 15 års erfaring fra reisebransjen. Han har arbeidet som administrerende direktør og styreleder for SAGA, Always og Tjæreborg. Han sitter dessuten i styret til flyselskapet Braathens. - Å bygge lojalitet mot kundene kommer til å være avgjørende for hvilket reiseselskap som vinner på Internett. Reisefeber.no er ett av de e- handelsselskapene som har lykkes med dette og som er etablert i alle de skandinaviske landene. Det er derfor jeg velger å investere i selskapet, sier Per G. Braathen. Reisefeber.no er et reisebyrå på Internett som først og fremst selger pakkereiser, flybilletter, hotellnetter, guidebøker og feriehus. Kundene tilbys også et bredt utvalg av informasjon om destinasjoner, været, karter m.m. Salget av reiser på Reisefeber.no har blitt mer enn firedoblet fra og med januar til og med april 2000. - Vi er veldig glade over at Catella IT, InterIKEA og Per G. Braathen nå går inn som eiere i Reisefeber.no. Deres kontakter og lange erfaring fra IT- og reisebransjen er uvurderlig for et så ungt selskap, sier Reisefebers styreleder Tellef Thorleifsson, Venture Partners. For mer informasjon kan du kontakte: Kristin Sætevik, Country manager Reisefeber.no Telefon: 22014800 eller 922 00 88 5. E-post: kristin@reisefeber.no Urban Lindskog, Adm dir Catella IT Telefon: 00 46 708-463 315 Tellef Thorleifsson, 22871600 E-post: tellef@venture.no Om Reisefeber.no Reisefeber ble lansert i Sverige i februar 1998, i Norge og i Danmark i juni 1998. I Sverige ble nylig Resfeber.se valgt til en av de ti beste startsidene i Sverige av Internet World (mars 00), og i februar vant Rejsefeber.dk E-handelsprisen i Danmark. Selskapet har ca 100 000 medlemmer i Skandinavia. Om Catella IT Catella IT investerer i og deltar aktivt i arbeidet med hurtigvoksende selskaper innen IT, Internett og telekommunikasjon. Catella IT ser sine investeringer som ett langsiktig partnerskap med mål om å maksimere hvert enkelt selskaps potensiale. Den finansielle investeringen er en måte å dele portefølgeselskapets risiko på, og langsiktig vinne et rimelig overskudd på Catella ITs bidrag til selskapets utvikling. Catella ITs investeringer finansieres halvparten av egentilført kapital og halvparten fra InterIKEA Finance SA. Om Venture Partners Venture Partners er et av Skandinavias ledende venture selskaper med fokus på internett, IT og telekom. Venture Partners er basert i Oslo og Stockholm og har en forvaltningskapital på vel NOK 800 mill. Venture Partners har vært med på å bygge opp en rekke av Nordens ledende internett-selskaper. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/07/07/20000707BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/07/07/20000707BIT00310/bit0002.pdf