• Resqunit AB/

Resqunit Ab fortsetter å bygge infrastruktur for globalt salg - kunngjør distribusjonsavtale med Intermas Group som dekker 70 land

Report this content

STOCKHOLM, 14. februar 2023, 12:30 CET – Resqunit AB (Nasdaq First North GM: RESQ), en ledende leverandør av smarte elektroniske systemer designet for å redusere tap av fiskeredskaper, kunngjorde i dag en betydelig milepæl i sin globale ekspansjonsstrategi med signeringen av en distribusjonsavtale med Intermas Group. Dette partnerskapet vil kunne distribuere Resqunit-produkter i over 70 land.

I henhold til denne avtalen vil Intermas fungere som den eneste distributøren av Resqunit-produkter i Spania og ha ikke-eksklusive distribusjonsrettigheter i flere viktige markeder i Europa, Afrika, Asia og Sør-Amerika. For å utvide sine eksklusive distribusjonsrettigheter i Spania, må Intermas oppfylle kjøp av Resqunit-produkter til minst SEK 2 millioner det første året.

Målet med avtalen er å etablere en robust og vidtrekkende global tilstedeværelse for Resqunit-teknologi.

Helge Trettø Olsen, administrerende direktør i Resqunit, uttalte: "Resqunit er stolte av å samarbeide med Intermas Group, et selskap som deler vår lidenskap for å skape innovative, miljøvennlige produkter. Ved å samarbeide med Intermas tar vi sikte på å styrke Resqunits tilstedeværelse i disse regionene og bane vei for videre vekst og ekspansjon i fremtiden. Dette partnerskapet vil gjøre det mulig for oss å nå nye kunder, øke merkevaregjenkjenningen og styrke vår posisjon som en ledende leverandør av innovative teknologier i bransjen.

Intermas, med hovedkontor i Llinars del Vallès, Barcelona, Spania, er en verdensledende produsent og distributør av ekstrudert plastnett, aktiv i mer enn 70 land i Asia, Europa, Afrika og Sør-Amerika.

– Vi er sikre på at denne avtalen vil gi enorme fordeler for begge selskapene og bane vei for et langt og fruktbart samarbeid. Dette partnerskapet vil bidra til å styrke vår posisjon som en innovativ leverandør i fiskeindustrien, sier Intermas business manager, Alex Roca.

Koke Pursals, administrerende direktør i Intermas kommenterer, "Vi er begeistret over å samarbeide med Resqunit, et selskap som deler våre verdier for innovasjon og miljøansvar."

Distribusjonsavtalen trer i kraft umiddelbart.

Certified Advisor

Mangold Fondkommission AB

For mer informasjon, kontakt:

Helge Trettø Olsen, CEO, Resqunit AB
Email: helge@resqunit.com
Telefon: +47 901 68 908

Resqunit er et havteknologiselskap som utvikler innovativt utstyr for å avvæpne og hente opp tapte fiskeredskaper. Gjennom innsamling av sensordata og programvare ønsker selskapet å øke kunnskapen om havet og øke fangstforutsigbarheten. Hvert år forsvinner mellom 500 000 og 1 000 000 tonn fiskeredskaper på havet, inkludert 25 millioner fisketeiner. En betydelig del av dette består av plast, som over tid oppløses i mikroplastpartikler og går inn i næringskjeden. Tapt redskap skader fiskeri, dyrebestander og miljø. Resqunit AB (publ) ble stiftet i 2021 som et morselskap (listco) med 100% av aksjene i det norske datterselskapet Resqunit AS, stiftet i 2017.