Nettreisebrå med rekordresultat i 2003 - Dobler antall passasjerer så langt i 200 PRESSEMELDING 03.05.04 Til tross for generelt vanskelige tider for reiselivsbransjen, leverer nettreisebyrået restplass.no rekordresultater for regnskapsåret 2003. Brutto omsetning gikk opp til 37,1 millioner kroner, en vekst på hele 41% i forhold til 2002. Resultatforbedringen på sin side ble 1,5 million kroner slik at driftsresultatet endte på 250.000 kroner. Gründer og daglig leder, Jason Eckhoff, er særdeles glad for at selskapet har klart seg gjennom krig, terror og SARS, og i tillegg har økt salget av reiser dramatisk. Eckhoff forteller: "Forklaringen er egentlig enkel. Kunden vil ha lave priser på reiser, det skal være såre enkelt å bestille og man skal være trygg på hvem man handler hos på nettet. Dette er en kombinasjon av suksesskriterier vi har arbeidet mye med for å optimalisere restplass.no!" Eckhoff, som startet selskapet i år 2000, nevner også andre momenter han mener har bidratt til den sterke veksten: "Den ekstreme priskonkurransen flyselskapene seg imellom gjør kundene mer forvirret enn noensinne. Hvilket selskap er egentlig rimeligst? restplass.no sitt konsept går nettopp ut på å finne veien gjennom tilbudsjungelen og presentere de beste reiselivstilbudene på selskapets nettside eller via e-post!" Og mange synes å samtykke. Reiseklubben til restplass.no er Norges største i sitt slag, og teller nå mer enn 220.000 medlemmer. Over 4 millioner sidevisninger for enkelte måneder sier også noe om populariteten. Eckhoff avslutter: "Vi er mest fornøyde med at den sterke veksten har aksellerert inn i 2004. Brutto omsetning gikk opp til 18,2 millioner i første kvartal, en økning på hele 65% i forhold til samme periode i fjor. Antall passasjerer (kunder/reisende...) økte i samme periode med over 100%. Tallene indikerer at det er segmentet for de billigste flybillettene som viser sterkest økning, noe som er helt i samsvar med ledelsens strategivalg. Resultatene gjør at restplass.no fortsatt kan være en prisledende aktør i markedet". Selskapet er godt posisjonert innenfor en sektor som opplever sterk vekst, både nasjonalt og internasjonalt. Styret vurderer nå offensive tiltak som skal ha til hensikt å ytterligere styrke og sikre fremtidig vekst. Ytterligere spørsmål rettes til: Jason R. Eckhoff Daglig leder, restplass.no AS Tel: 24203303 Mobil: 93886848 Epost: jason@restplass.no Bilde kan lastes ned på: www.restplass.no/presse ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/03/20040503BIT20230/bild.html Bilde